Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 22-12-2000
1e persbericht 22 december 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vechtersbazen aangehouden
Vrijdagmorgen rond 3.30 uur zijn op de Dommelstraat vijf mannen aangehouden. Zij waren betrokken bij een vechtpartij of volgden een vordering van de politie niet op. Op het politiebureau werden om 4.20 uur nog drie mannen aangehouden. Zij waren ook betrokken bij de vechtpartij. De vechtpartij ontstond toen een groep van zes personen een discotheek in wilde gaan. Men stond echter juist op het punt de zaak te sluiten. Het gelukte toch binnen te komen en toen ze buiten werden gezet ontstond de vechtpartij. Een portier van de discotheek werd in de hand gebeten. De (bijter een 21-jarige man uit Hapert werd aangehouden. Een 18-jarige jongen uit Hapert werd door een getuige aangewezen als een van de vechtersbazen. Ook hij werd aangehouden. Een 26-jarige man uit Valkenswaard probeerde deze aanhouding te beletten. Hij werd onder verzet aangehouden. Een 22-jarige man uit Eersel probeerde 21-jarige man uit Hapert vervolgens uit de politieauto te bevrijden. Ook hij werd onder verzet aangehouden. Een 23-jarige man uit Eersel begon tegen een vuilnisbak te trappen en werd ook aangehouden. Om 4.20 uur kwamen een 19-jarige man uit Duizel en twee mannen uit Eersel van 19 en 22 jaar oud aan het politiebureau om te informeren naar hun aangehouden maten. Zij werden ook herkend als deelnemers aan de vechtpartij en werden ook aangehouden.

Eindhoven: Snelheidscontroles

- Donderdagmiddag is tussen 15.00 en 18.00 uur op de Heezerweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 1180 gecontroleerde voertuigen reden er 22 te hard. Er is geen hoogste snelheid gemeten. 50 km/u is daar toegestaan.

- Tussen 19.00 en 21.15 uur is op t Hofke gecontroleerd. Hier passeerden 890 voertuigen en 61 daarvan deden dat te snel. Ook hier geen hoogste snelheid.

Eindhoven: Diefstal auto
Donderdagavond is vanaf de Vijfkamplaan een grijze Ford Scorpio met het kenteken SB-FR-73 gestolen.

Breugel: Man zwaar gewond bij aanrijding
Een 21-jarige man uit Geldrop is donderdagavond om 17.20 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Planetenlaan. Hij reed met zijn personenauto in de richting van Lieshout en raakte in een bocht de macht over het stuur kwijt. Hij botste tegen een boom en is met hoofdletsel in het Diaconessenhuis opgenomen.

Middelbeers: Inbraak in woning
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een woning aan het Margrietplein. De achterdeur is opengebroken en er is een videocamera meegenomen.

Heeze: Parfums weg bij snelkraak
Vrijdagmorgen rond 6.00 uur is bij een drogisterij aan het Vullinghspark de ruit van de toegangsdeur vernield. Uit de winkel is een onbekend aantal parfums gestolen.

Geldrop: Taxichauffeur bestolen
Vrijdagmorgen rond 2.45 uur is een 23-jarige taxichauffeur uit Soerendonk op de Parallelweg bestolen. Zijn portemonnee met ongeveer fl. 700,= werd uit zijn broekzak gepakt. De taxichauffeur had juist een ritje met acht jongens gehad. Hij had hen van Weert naar Geldrop gebracht. Zeven van hen kenden elkaar. De achtste was een onbekende die ook mee wilde rijden. Hij betaalde ook mee. Op de Parallelweg stapten ze alle acht uit. De zeven jongens betaalden de rit. De achtste liep naar de taxichauffeur om te betalen en pakte plotseling de portemonnee uit de achterzak van de chauffeur. Hij liep hard weg. Een van de andere jongens liep nog achter de dader aan maar kon hem niet meer achterhalen. De taxichauffeur deed aangifte.

Gemert: Onder invloed
Op de Oost Om is vrijdag om 1.10 uur een 22-jarige automobilist uit Gennep betrapt op het rijden onder invloed. Hij blies bijna 1,1 promille. Hij moest zijn rijbewijs inleveren.

Bakel: Vernieling
Vrijdag tussen 0.30 en 8.30 uur is bij een geparkeerde auto op de Hendrikstraat de voorruit vernield. Er is een bierfles tegen gegooid.

Beek en Donk: Sigaretten weg bij inbraak
Vrijdag rond 3.05 uur is bij een sigarenzaak aan het Heuvelplein een ruit vernield. Getuigen zagen drie mannen weglopen met volle vuilniszakken bij zich. Er is een onbekend aantal sigaretten weg.