Aanvulling NHG-Patiëntenbrieven met 18 nieuwe brieven

Datum nieuwsfeit: 22-12-2000

Alweer 15 nieuwe NHG-Patiëntenbrieven

22 december 2000

De circa 1.500 huisartsen die zijn geabonneerd op de NHG-Patiëntenbrieven, ontvangen in februari 2001 de nieuwste aanvulling met achttien patiëntenbrieven (15 nieuwe plus drie herzieningen), inclusief de bijbehorende diskette.

In de nieuwe aanvulling zijn brieven opgenomen over Hartfalen, Gewrichtsklachten, Slaapproblemen, Urineweginfecties en Vaginaal bloedverlies na de overgang. Drie eerder verschenen brieven over zwangerschap (Zwangerschap algemeen, Voeding tijdens de zwangerschap en Prenataal onderzoek) zijn op kleine punten herzien. De inhoud van deze drie brieven is afgestemd op de nieuwe brochure 'Zwanger, algemene informatie', die in samenwerking tussen de beroepsorganisaties van gynaecologen (NVOG), verloskundigen (KNOV) en huisartsen (NHG) is ontwikkeld. Alle praktijken van huisartsen, verloskundigen en gynaecologen ontvangen deze brochure.

Het totaal aantal NHG-Patiëntenbrieven bedraagt nu 126. Voor de aanvulling die rond de zomer verschijnt, zijn patiëntenbrieven in voorbereiding over Kinderen met koorts, Otitis externa, Stoppen met roken, Bemoeilijkte mictie, Voedingsadvies bij dreigende ondervoeding, Voedingsadviezen bij overgewicht.
De eerste 111 NHG-Patiëntenbrieven staan ook op de cd-rom EVS-Stand alone. Tevens worden ze op termijn geïntegreerd in de meeste HIS'en. Medicom is het eerste HIS dat sinds kort de brieven heeft opgenomen.

Bestelinformatie
De Patiëntenbrieven zijn beschikbaar in papieren vorm, afgedrukt op zwaar papier. Ze zijn gebundeld in een handige overzichtsmap, met per tractus een eigen kleur. Als extra service staan de brieven ook op diskette.
Jaarlijks verschijnen twee aanvullingen (medio en eind van het jaar) van elk 15-20 brieven. Wie verzekerd wil zijn van de nieuwste patiëntenbrieven (30-35 per jaar), kan zich als abonnee aanmelden bij het NHG. Een abonnement op de NHG-Patiëntenbrieven kost voor NHG-leden f 91,- per jaar (niet leden: f 130,-). De overzichtsmap met de eerste 96 brieven kost f 150,50 voor leden ( f 215,- voor niet leden).