Sfeervol Kerstconcert in Huize Ter Marse te Stadskanaal

watertoren) te Stadskanaal

Entree: f 10,00 incl. koffie met koek; donateurs f 7,50

Sfeervol Kerstconcert in Huize Ter Marse

Op zondag 24 december a.s. wordt er in Huize ter Marse een bijzonder kerstconcert gegeven. Een trio bestaande uit Annemieke Doeschot, sopraan, Tineke Abelen, dwarsfluit en Liesbeth Wildeveld, piano, brengt een programma ten gehore met liederen uit verschillende periodes. Eén van de uitgevoerde werken is de liederencyclus 'Album de Lilian' van de Franse impressionistische componist Charles Koechlin. Dit werk geldt als een hommage aan de destijds beroemde filmster Lilian Harvey en is geïnspireerd op filmfragmenten. Per lied wisselt de bezetting: van solistische piano- tot virtuoze kamermuziek voor de gehele bezetting.

Naast dit werk zullen liederen van Händel en Mozart worden uitgevoerd en ook de beroemde kerstliederen van Frank Martin zullen in dit concert niet ontbreken.

Annemieke Doeschot genoot o.a. een opera-opleiding en verzorgt regelmatig liederenrecitals en oratoriumconcerten. Ze is werkzaam bij het koor van de Nederlandse Omroep en de Opera van Vlaanderen.

Tineke Abelen studeerde aan het Noord-Nederlands Conservatorium bij Rinze van der Baan en tevens in Amsterdam en Zwitserland. Ze maakt deel uit van o.a. het Kandinsky-Ensemble, het Nielsen Blaaskwintet en het Noord-Nederlands Orkest.

Liesbeth Wildeveld studeerde in Groningen en Antwerpen en legt zich vooral toe op het begeleiden van zangers en instrumentalisten. Ze vormt een vast duo met fluitiste Tineke Abelen en ook met bassiste Cornelia Roth. Daarnaast is ze een veelgevraagd repetitor op conservatoria en concoursen.

Voor meer informatie: Streekhistorisch Centrum, Helen Hofman of Bert Roossien,

tel. 0599-612649 of email: (streek.historisch@wolmail.nl)