Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard

zondag 24 december 2000

district Sittard

Sittard; kerstboomverlichting vernielt
Zaterdagmorgen is gebleken dat onbekenden de kerstboomverlichting van de grote kerstboom op de Markt hadden vernield. Het bleek dat de bedrading van de verlichting was doorgesneden. De gemeente nam de nodige maatregelen om de zaak te herstellen.

Munstergeleen; gaslek
Zaterdagmiddag omstreeks 17.00 uur heeft brandweer en politie de Peterstraat afgezet in verband met een gaslek in een slooppand. Diverse winkels en woningen werden tijdelijk ontruimd in verband met mogelijk ontploffingsgevaar. In het betreffende pand hadden onbekenden vermoedelijk een gasleiding losgetrokken waardoor een groot gaslek was ontstaan. Het energiebedrijf die met spoed terplaatse kwam repareerde de zaak en sloot de nodige leidingen af. Nadat alles was gecontroleerd konden bewoners en winkeliers weer terugkeren in woning en winkel. De politie stelt een nader onderzoek in.