Dodelijk ongeval in Flevoland; mogelijk door gladheid

Datum nieuwsfeit: 24-12-2000

Politiebericht Flevoland: Biddinghuizen 24-12-2000
Dodelijk ongeval; mogelijk door gladheid
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

BIDDINGHUIZEN Vanmiddag is bij een eenzijdige aanrijding op de Oldebroekerweg een 32-jarige vrouw uit Breukelen om het leven gekomen. De vrouw zat als passagier in de auto die door haar man (35 jaar uit Breukelen) bestuurd werd. Achterin zaten hun 3-jarig zoontje en een baby van enkele maanden. Rijdend in de richting van Harderwijk is de bestuurder in een bocht van de Oldebroekerweg, vermoedelijk door gladheid, de macht over het stuur kwijtgeraakt, waarna de auto aan de linkerkant van de weg tegen een boom tot stilstand kwam. De vrouw overleed ter plaatse; de gealarmeerde traumahelicopter is tijdens het aanvliegen omgedraaid. De 35-jarige echtgenoot van het slachtoffer is met een vermoedelijke hersenschudding overgebracht naar het Zuiderzeeziekenhuis. Ook de twee kinderen (waarvan het jongetje een bloedneus opliep en de baby waarschijnlijk ongedeerd is gebleven) zijn naar het ziekenhuis gebracht.