BMW wil lening aan Rover terug

Datum nieuwsfeit: 27-12-2000
Carros

BMW wil lening aan Rover terug.

(27 december 2000)

De London Financial Times komt met de berichtegeving van een misverstandje tussen Rover en zijn voormalige moeder, BMW. Dit misverstandje zou slechts om 850 miljoen euro gaan. De duitse autobouwer verwacht namelijk van Rover dat deze een lening van 850 miljoen Euro terug gaat betalen, zodra het bedrijf weer winst maakt.

Volgens de LFT beschouwde het Management van Rover de lening meer als gift om te kunnen herstructureren. BMW echter beweert dat Rover contractueel met BMW is overeengekomen dat de lening van 850 miljoen euro verstrekt zou worden zonder rente, maar dat Rover zodra het weer winst maakt deze lening zou terugbetalen.

Rover werd Maart 1994 gekocht door BMW en werd vorig jaar -nadat het dat jaar 1,2 miljard Euro verlies had gedraaid- verkocht aan het Phoenix consortium of British investors voor het symbolische bedrag van 30 gulden. Het hele avontuur met Rover heeft BMW 4,6 miljard Euro gekost, aldus de London Financial Times.