Politiebericht Utrecht: district Rijn&Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn&Venen, 09.45 uur
Joyriding

MAARSSEN Getuigen meldde woensdagochtend om kwart voor drie aan de politie dat in de omgeving van de Buitenweg en de Zandweg een volledig dolgedraaide bestuurder met zijn auto aan het scheuren was. De banden waren inmiddels van de auto verdwenen en de auto was rondom beschadigd. Na enig zoeken troffen agenten op de Buitenweg de bewuste auto tegen een lantaarnpaal.
De auto was op 17 december in Nieuwegein gestolen. Het is nog niet bekend of de bestuurder andere autos heeft aangereden. Gezien de schade van de witte personenauto sluit de politie niet uit dat andere autos, in de omgeving van de Buitenweg zijn beschadigd tijdens de dollemansrit. De bestuurder werd helaas niet meer aangetroffen.

Onder invloed

OUDEWATER Woensdagochtend om half zes raakte een 24-jarige man uit Oudewater met zijn auto op de Waardsedijk van de weg. Bij controle bleek dat de bestuurder te diep in het glaasje had gekeken. Na een blaastest bleek dat de man een promillage had van 1.1.