Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 28-12-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 28-12-2000 Politieberichten van 27/12 van 07.00 uur t/m 13.00 uur

Leeuwarden: poging inbraak woning
Woensdag omstreeks 04.25 uur werd op het Sjaerdemaslot een 17-jarige inwoner van Leeuwarden aangehouden. De jongeman had kort daarvoor bij een woning een ruit ingeslagen. Een getuige, een 48-jarige inwoner van Leeuwarden was wakker geworden van glasgerinkel en hij had de verdachte samen met de eigenaar van de vernielde ruit, aangehouden en overgedragen aan de politie. De jongeman werd overgebracht naar het bureau en ingesloten. De eigenaar, een 41-jarige inwoner van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Sneek: overval C 1000
Woensdag omstreeks 05.15 uur zag een getuige een busje van de supermarkt C 1000, gevestigd aan de Molenkrite, rondrijden in de wijk `Tinga`. Gezien het vroege tijdstip vond de getuige dit vreemd. Vervolgens zag hij twee of drie mannen uitstappen. Deze mannen stapten over in een personenauto, die even later werd aangetroffen in het centrum van Sneek. De verlichting van de auto brandde en de contactsleutels staken nog in het contactslot. De inmiddels gewaarschuwde politie trof in de auto inbrekerswerktuigen aan. Van de inzittenden was geen spoor te bekennen. De politie gaat vervolgens naar de woning van de beheerder van de C 1000, die in dezelfde wijk ligt als de winkel. Bij de woning werd de toegangsdeur open aangetroffen. Bij onderzoek in de woning treffen zij in de slaapkamer de vrouw van de beheerder geboeid op bed aan. De vrouw, een 36-jarige inwoonster van Sneek is erg overstuur en vertelt de agenten dat haar man, een 41-jarige inwoner van Sneek, door twee of drie mannen is meegenomen naar de winkel, die iets verderop in de wijk ligt. Hoe de overvallers de woning zijn binnengekomen is nog niet duidelijk. De agenten gaan vervolgens naar de winkel en treffen in de winkel de beheerder geboeid op de vloer aan. De man en vrouw zijn niet gewond geraakt. Uit de winkel werd een klein geldbedrag meegenomen. Een onderzoek door de politie in de omgeving leverde geen resultaat op. De recherche werkt met 6 man aan dit onderzoek. Mochten er nog getuigen zijn die iets gezien hebben, dan kunnen zij contact opnemen met de politie op telefoonnummer 0900 - 8844

Leeuwarden: inbraak kantoor
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in het kantoor van een caravanhandel aan de Avondsterweg. Door vernieling van een ruit kwam men het kantoor binnen. Uit het kantoor werd een computer met bedrijfsgegevens weggenomen. De eigenaar, een 61-jarige inwoner van Leeuwarden, heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272