Versatel en NorthPoint herzien samenwerking in VersaPoint

Bron: Versatel Telecom Industries NV
Versatel Telecom Industries NV

Versatel en NorthPoint bereiken overeenkomst over VersaPoint's toekomst

Versatel blijft toegewijd aan de uitrol van DSL diensten in haar thuismarkten

Amsterdam, 29 december 2000 - Versatel Telecom International N.V., heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft bereikt met NorthPoint Communications voor de verwerving van NorthPoint's 50% belang in VersaPoint en om de joint venture te beëindigen. Versatel verkrijgt hiermee een 100% belang in VersaPoint. Versatel zal een eenmalige betaling van EUR 7 miljoen doen aan NorthPoint voor de aankoop van NorthPoint's 50% belang in VersaPoint, voor het vereffenen van alle inter-company betalingen die VersaPoint verschuldigd is aan NorthPoint en voor de voorziening van een licentie voor VersaPoint voor het gebruik van NorthPoint's OSS (Operating Support System) in zijn huidige vorm. Tevens zal Versatel NorthPoint ontheffen van haar verplichting om VersaPoint voor een extra EUR 25 miljoen te financieren en zal Versatel de verdere ontwikkeling van het OSS financieren. Versatel heeft ook herhaald dat het toegewijd blijft aan de uitrol van DSL diensten voor de zakelijke markt in haar thuismarkten in de Benelux en Noordwest Duitsland.

Raj Raithatha, CEO van Versatel verklaarde: "Versatel heeft altijd geloofd dat de uitrol van DSL diensten voor de zakelijke markt in onze regio's een prima mogelijkheid biedt voor het optimaal gebruiken van ons breedbandige netwerk en voor het uitbreiden van het aantal rechtstreeks op ons netwerk aangesloten klanten in onze markten. Fundamenteel is er niets veranderd in de zakelijke markt en gezien de hoge vraag die wij hebben ervaren naar onze diensten, blijven wij ons inzetten voor het uitrollen van DSL diensten voor de zakelijke markt in de Benelux en Noordwest Duitsland."

Om de invloed van VersaPoint op de financiën van Versatel nader toe te lichten en voor verdere informatie betreffende de uitrol van DSL diensten, zal het bedrijf in januari 2001 een persbericht uitgeven en een conference call opzetten.

- EINDE -

Versatel Telecom International N.V. (AEX & Nasdaq: VRSA) is een snelgroeiende, 'local access' netwerk operator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op Nederland, België en Duitsland. Versatel opgericht in oktober 1995, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 50.000 zakelijke klanten en 1.500 werknemers. Versatel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en Duitsland, breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. Versatel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via www.versatel.com .

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van Versatel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor redacties