Politiebericht Utrecht: stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 29-12-2000

Politiebericht Utrecht: stad Utrecht, 09.45 uur
Mededelingen voor de redacties

De persberichten van de Politie Regio Utrecht op nieuwjaarsdag verschijnen rond elf uur op het net.

Bekeuringen uitgereikt bij verkeerscontroles

UTRECHT Donderdagmiddag tussen één en vijf uur zijn op de Stadionlaan 520 bestuurders van personenautos gecontroleerd op het rijden door rood licht. De controles vonden plaats ter hoogte van de Adriaen van Ostadelaan en de Rubenslaan. 29 Bestuurders reden door het rode verkeerslicht. Zij krijgen een bekeuring thuisgestuurd.

Vervolgens is s avonds op de Prof. L. Fuchslaan, de Kardinaal de Jongweg en het Lucasbolwerk gecontroleerd op het rijden met drank op achter het stuur. Van de 175 gecontroleerde automobilisten had een 51-jarige man uit Utrecht te veel gedronken. Op het bureau bleek, na de blaastest, dat hij 0.95 promille alcohol in zijn bloed had. Met een rijverbod van 3 uur en een proces verbaal werd hij heengezonden.

Hardrijder aangehouden

UTRECHT Donderdagmiddag rond één uur werd op de Piet Heinstraat een 18-jarige man uit Utrecht aangehouden.
De man viel op door zijn rijgedrag op de Minstraat. Hij werd vervolgens op de Piet Heinstraat aangesproken. Bij controle bleek de auto niet te zijn verzekerd en was de APK verlopen. Tevens bleek de 18-jarige bestuurder te rijden zonder rijbewijs. Voor deze feiten is proces verbaal opgemaakt.

Utrechter levert rijbewijs in

UTRECHT Vrijdagochtend rond twee uur werd op de Nobelstraat een 26-jarige Utrechter aangehouden.
De man reed op de Vredenburg door het rode verkeerslicht. Vervolgens reed hij met hoge snelheid het centrum in. Op de hoek Nobelstraat Lucasbolwerk kon de bestuurder worden staandegehouden. Bij controle bleek het voertuig niet te zijn verzekerd. Eveneens bleek uit de blaastest op straat dat de Utrechter teveel had gedronken. Hij werd overgebracht naar het bureau voor de test aan de ademanalyse-apparatuur. Hieruit bleek dat hij 1.55 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en met een proces verbaal mocht hij het bureau verlaten.

Verbaal opgemaakt aan verkoper van vuurwerk aan minderjarigen UTRECHT Vrijdagmiddag werd door politiemensen geconstateerd dat bij een verkooppunt aan de Jan van Scorelstraat vuurwerk werd verkocht aan minderjarigen.
Twee kinderen in de leeftijd van 12 en 14 jaar verlieten de winkel met een zak vuurwerk ter waarde van ongeveer vijfenzeventig gulden. Dit vuurwerk is in beslag genomen.
De 18-jarige verkoper uit Utrecht is proces verbaal aangezegd.

Minderjarigen aangehouden voor openlijke geweldpleging UTRECHT Donderdag zijn zes minderjarige meisjes in de leeftijd van 14, 15 en 16 jaar waarvan vier uit Utrecht, één uit Eindhoven en één uit Amersfoort aangehouden voor het mishandelen van twee meisjes van 13 en 24 jaar respectievelijk uit Rosmalen en Culemborg. De beide meisjes werden woensdagavond rond half twaalf voor de bioscoop in Hoog Catharijne zonder enige aanleiding door de zes verdachten mishandeld. Hierbij liepen de beide slachtoffers blauwe plekken en verwondingen op aan het gezicht.

Na onderzoek konden in de loop van donderdag de zes verdachten worden aangehouden en gehoord. Vier verdachten in de leeftijd van 14, 15 en 16 jaar, worden vandaag voorgeleid aan de Officier van Justitie. De 14-jarige verdachte uit Eindhoven wordt met een proces verbaal naar huis gezonden. De 14-jarige Utrechtse verdachte wordt onder toezicht gesteld.