Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 31-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Timmer, 06-51401952

Aanrijdingen met letsel
ALMERE Op de Hogering is gisteravond een 32-jarige automobilist uit Almere gewond geraakt. De man wilde een ander voertuig inhalen toen hij door het gladde wegdek de macht over het stuur verloor. Hij belandde met zijn voertuig in het water, maar kon op eigen kracht uit de auto komen. De man is met vermoedelijk inwendig letsel per GGD-ambulance vervoerd naar het Flevoziekenhuis. De auto is afgesleept.

NAGELE Gistermiddag zijn op de Havenweg twee inwoners van Ens gewond geraakt toen zij van de weg raakten. De beide slachtoffers zaten bij elkaar in de auto. De bestuurder, een 26-jarige man, gaf aan dat hij uit moest wijken voor een kat. Daarbij kwam hij in de linkerberm terecht, botste tegen twee bomen en kwam op de kop half op de rijbaan te liggen. De bestuurder en zijn passagier, een 27-jarige man, zijn per GGD-ambulance vervoerd naar het ziekenhuis in Emmeloord met schouderkneuzingen en andere lichte verwondingen.

Aanhoudingen na vechtpartij
ALMERE Op het stationsplein zijn twee mannen aangehouden na een vechtpartij. De verdachten van resp. 18 en 19 jaar, beiden afkomstig uit Amsterdam, bedreigen een machinist en een conducteur en stapten daarna in een bus richting Almere Stad. Beiden werden aangehouden en overgebracht naar het bureau voor verhoor. Het onderzoek wordt verder afgehandeld door de Spoorwegpolitie.

Rijden onder invloed
LELYSTAD Een 33-jarige automobilist uit Amsterdam is afgelopen nacht op de Middendreef aangehouden voor rijden onder invloed. De man blies 395 ug/l (0.9 promille) en kreeg een proces verbaal en een rijverbod van drie uur. De man is na verhoor heengezonden.

Duobakken voor 18.00 uur binnen
ALMERE De inwoners van Almere wordt gevraagd de duobakken voor 18.00 uur binnen te halen, in verband met oud en nieuw. Bakken die na dit tijdstip buiten staan, kunnen beschadigd raken door vuurwerk of weggesleept worden door passanten.