ASV/Arnhem gekozen tot beste website schaakverenigingen

Datum nieuwsfeit: 01-01-2001
Koninklijke Nederlandse Schaakbond

ASV/Arnhem gekozen tot beste website

Hieronder de top-5 van websites van schaakverenigingen met commentaar van de inzenders.

1. ASV/Arnhem Zeer actueel, mooie layout, wekelijkse posting (en passant) en clubblad op internet, goede info. Minpuntje: erg steriel, weinig extra's.

2. Wageningen Zeer op to date, sneller dan de OSBO (en KNSB) pagina met uitslagen. Meteen de volgende dag wedstrijdverslagen. Analyses van teamwedstrijden. Een emailschaaktoernooi met 7 spelers, zeer boeiend! En niet te vergeten een zeer levendig forum waar alles op schaakgebied uitgebreid wordt besproken... En 200 bezoekjes per week!
3. Schiebroek -

4. Messemaker -

5. Waddinxveen -
Raalte Mooi vormgegeven (weliswaar kwestie van smaak). Altijd actueel, bevat alle belangrijke informatie, is duidelijke het communicatiemiddel binnen hun club. HSC (Helmond) -

De belangrijkste argumenten om een site te nomineren waren: actualiteit, vormgeving, eenvoudige navigatie, en orginaliteit.

Het gezegde "wie mooi wil zijn moet pijn lijden" is ook van toepassing op websites. Het maken en bijhouden van een goede site kost erg veel tijd en het is voor de meeste verenigingen misschien het beste om een simpele en actuele site te maken, de volgende opmerking is heel erg relevant:

"Een van mijn conclusies is dat een goede website meerdere webmasters nodig heeft, met name als dit vrijwilligers zijn. Alleen dan kan de webstite actueel zijn en meerdere jaren bestaan."

De boekenbonnen worden gedeeld door Fred Jonker en Hendrik Marks.