Fototentoonstelling 'Vier decennia Stokvis' in Den Haag

Nederlandse Vereniging van Fotojournalisten

Twee dames bij een reclamezuil, 1970, foto: Fotobureau Stokvis

Vier decennia Stokvis in Atrium Den Haag

Fie Carelsen, Albert van Dalsum, Reinder Zwolsman, Erica Terpstra maar ook Paul van Vliet, Kees van Kooten en Wim de Bie, Freule Wwttewaal en Neelie Smit Kroes. Ze hebben allemaal een ding gemeen: ze zijn gefotografeerd door het Haagse fotobureau Stokvis. Toen Stokvis in 1972 ophield te bestaan kocht het Haagse Gemeentearchief alle beschikbare negatieven en foto's.
Uit het materiaal is een fototentoonstelling samengesteld die de bezoeker een reis door de tijd biedt. De tentoonstelling beslaat de jaren 1945 - 1985 "een tijdvak waarin Nederland evolueert van een natie die aarzelend het oorlogsleed van zich afschudt en de wederopbouw ter hand neemt tot een mondige samenleving waarin bijvoorbeeld een half miljoen Nederlanders protesteren tegen de plaatsing van kruisraketten."
De tentoonstelling "Vier decennia Fotobureau Stokvis" laat bij veel bezoekers het verleden herleven en is te bewonderen in het Haagse Atrium (Stadhuis) tot donderdag 8 maart 2001 van maandag tot en met zaterdag van 8.00 -18.00 uur.