Ook non-profitsector profiteert van aftrek Arbo-investering

Datum nieuwsfeit: 02-01-2001
Ernst & Young

Ook non-profitsector kan profiteren van aftrek bij arbo-investeringen

Vanaf 1 januari 2001 kan ook de non-profitsector rekenen op een voordeel bij investeringen die de arbeidsomstandigheden van werknemers verbeteren.
Tot nu toe kunnen alleen belastingplichtige ondernemingen profiteren, omdat zij deze investeringen fiscaal willekeurig kunnen afschrijven. Vanaf 1 januari kunnen non-profit instellingen en organisaties via een Arbo-afdrachtvermindering een korting toepassen op de belasting- en premieafdracht. De bedrijfsmiddelen die in aanmerking komen voor deze Arbo-afdrachtvermindering, moeten bijdragen aan het voorkomen van een nadelig gezondheidseffect. Daarnaast dienen de bedrijfsmiddelen innovatief en niet-gangbaar te zijn.
De bedrijfsmiddelen waarvoor de Arbo-afdrachtvermindering ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen