Ochtendflits Amsterdam Exchanges 03 januari 2001

Datum nieuwsfeit: 03-01-2001
Amsterdam Exchanges

03 Jan 2001 Ochtendflits

De Amerikaanse beurzen hebben het nieuwe jaar uiterst zwak ingeluid. De Dow Jones-index hield de schade beperkt tot 1,3%, de technologiebeurs Nasdaq verloor daarentegen ruim 7% en bereikte het laagste slot sinds maart 1999. Doordat de afzwakking van de Amerikaanse economie door steeds meer feiten wordt bevestigd, vrezen de beleggers voor de bedrijfswinsten. Vooral de gevoelige internetfondsen werden massaal verkocht.

De euro spint wederom garen bij de Amerikaanse ontwikkelingen en noteert vanmorgen boven de 0,95 dollar, een niveau dat in geen half jaar meer was bereikt.

De Europese ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen