Politiebericht regio Utrecht: resultaat alcoholcontrole

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 4-01-2001
Persbericht regionaal, 10.00 uur

Resultaat alcoholcontrolemaand december 2000

REGIO UTRECHT In de maand december zijn er diverse alcoholcontroles gehouden door de politie in de Regio Utrecht. De politie is in de feestmaand december extra alert op het rijden onder invloed en heeft daarom de controles in deze maand geïntensiveerd. De controles vonden plaats in de gehele provincie.

In totaal werd van 4117 bestuurders van voertuigen een blaastest afgenomen. Van dit aantal werden 58 personen aangehouden en aan het bureau bleek uit de ademanalyse dat zij een te hoog promillage alcohol in het lichaam hadden. Tegen 43 personen werd proces-verbaal opgemaakt. Van 5 bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd. Het hoogst gemeten alcoholpromillage bleek 1,6 promille te zijn.

Bijzonderheden die zich nog voordeden bij de controles: Eenmaal werd gereden met een ongeldig verklaard rijbewijs terwijl de verdachte een educatieve maatregel was opgelegd door het CBR. De verdachte had het rijbewijs ook nog niet ingeleverd en kon dit alsnog doen. Dit feit werd gepleegd in district Marco Polo. In Eemland noord reed een verdachte met een ongeldig rijbewijs en werden twee bestuurders van bromfietsen geverbaliseerd voor het rijden onder invloed . In Eemland zuid werd eveneens een bromfietser voor het rijden onder invloed geverbaliseerd. In district Lekstroom werd een man aangehouden die zich opwond over het feit dat zijn echtgenote gecontroleerd werd.

De Politie Regio Utrecht spreekt van een geslaagde actie en is tevreden met het behaalde resultaat.