ABN AMRO bouwt nieuw, high-tech kantoor in Chicago

Datum nieuwsfeit: 05-01-2001
Bron: ABN AMRO
ABN AMRO Bank N.V.

Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
5 januari 2001

ABN AMRO BOUWT NIEUW, HIGH-TECH KANTOOR IN CHICAGO

ABN AMRO heeft vandaag plannen bekend gemaakt voor de bouw van een nieuw kantoor in Chicago, dat ABN AMRO Plaza gaat heten. De bouw van het kantoor in Chicagos West Loop start later dit jaar en wordt naar verwachting medio 2003 opgeleverd. Met de bouw is een bedrag van ongeveer USD 500 miljoen gemoeid.

Het nieuwe, 30 verdiepingen tellende gebouw krijgt een bijzonder architectonisch ontwerp en gaat plaats bieden aan enkele duizenden medewerkers van ABN AMRO Noord Amerika. Deze werken nu in vijf kantoren verspreid over de stad; het nieuwe gebouw leidt om die reden tot een aanzienlijke besparing van de operationele kosten.

Het ontwerp voor ABN AMRO Plaza is van DeStefano and Partners, een gerenomeerd architectenbureau gevestigd in Chicago. Het gebouw wordt uitgerust met een state-of-the-art infrastructuur voor IT en telecommunicatie. De burgemeester van Chicago en de gouverneur van Illinois hebben zich verheugd verklaard met het besluit van ABN AMRO om dit project te gaan ontwikkelen in Chicago.

Perscontacten:
Jochem van de Laarschot, 020-6295207