Bouw ziet niets in aparte veiligheidsrapportage

Datum nieuwsfeit: 05-01-2001

Bouw ziet niets in aparte veiligheidsrapportage Bij de bouw van nieuwe woonwijken wordt volgens de Nederlandse Vereniging van Projectontwikkeling Maatschappijen (Neprom) en de Nederlandse Vereniging van Bouwondernemers (NVB) al voldoende aandacht aan veiligheid besteed. Een Veiligheids Effect Rapportage wordt dan ook afgewezen.

"Ik zie geen noodzaak om daar nog eens aparte regelgeving voor te maken.", reageert Neprom-directeur J. Fokkema op de nieuwjaarstoespraak van Korpchef Lutken van de politie Rotterdam-Rijnmond.

Lutken wil dat bouwbedrijven en projectontwikkelaars verplicht moeten worden na te denken over de veiligheid voordat met de bouw van nieuwbouwwijken of projecten wordt begonnen.

...
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen