Zandvoort kent vroege seizoenstart in 2001

Datum nieuwsfeit: 07-01-2001
Circuit Park Zandvoort

Zandvoort kent vroege seizoenstart in 2001

1 December 2000 - Zandvoort kent vroege seizoenstart in 2001 met nieuwe lange afstandsrace.

Vroeger dan gebruikelijk gaat in 2001 het race seizoen op Circuit Park Zandvoort van start. Niet de traditionele Paasraces vormen de opening van het autosportseizoen, maar een nieuw evenement, de 'Nieuwjaarsrace' op zondag 7 januari 2001.
De 'Nieuwjaarsrace' is een geheel nieuwe 4-uursrace voor toerwagens en is een gezamenlijk initiatief van de Stichting Dutch National Racing Team (DNRT) en Circuit Park Zandvoort.

Toegelaten auto's
Inschrijving staat open voor alle bekende toerwagens uit huidige en voormalige mer-kencups, BMW Compacts en Seat Tdi's uit de Zomeravond Competitie en alle overige toerwagens, mits zij voldoen aan de maximaal toegestane geluidsproductie van 88 dB(A). De klasse indeling luidt: -1600cc, -2000 cc, +2000cc, Diesel en Donkervoort. De trainingen op 7 januari zijn tussen negen en tien uur in de ochtend, waarna om half twaalf de 4-uurs wedstrijd van start gaat. De toegang tot paddock en duinterrein is gratis. Parkeren is mogelijk op het terrein Restaurant/Tribune voor tien gulden per voertuig.

Winter Endurance Kampioenschap in 2001-2002
Dit evenement is het vervolg op de succesvolle endurance race 'Zandvoort 500', de traditionele afsluiter van het autosportseizoen op Zandvoort. Bij voldoende animo zullen voor het eerst in de winter van 2001-2002, de 'Zandvoort 500' en de 'Nieuwjaarsrace' verder worden uitgebreid met nog twee endurance races, waarmee dan een echt Winter Endurance Kampioenschap ontstaat. In landen als Engeland en Duitsland genieten dergelijke kampioenschappen grote belangstelling bij deelnemers en race-teams.

Organisatie
De organisatie en promotie van de 'Nieuwjaarsrace' en het voorgenomen Winter Endurance Kampioenschap is in handen van de Stichting DNRT en Circuit Park Zandvoort.

Aanmelden voor deelname
Geinteresseerden voor deelname kunnen zich voor meer informatie wenden tot:

Stichting DNRT
t.a.v. Ria Waterreus