Persberichten regiopolitie Groningen

Persberichten regiopolitie Groningen
Zondag 7 januari 2000

Dagelijkse berichten regio Groningen

Bedum: vrachtauto dwars op rijbaan
Een Spaanse vrachtauto met oplegger zorgde gistermiddag op de Eemshavenweg bij Bedum enige tijd voor verkeersoverlast. De 26-jarige chauffeur uit het Spaanse Alicante lette een ogenblik niet goed op, waardoor hij in eerste instantie in de rechterberm kwam. Nadat hij probeerde te corrigeren begon de combinatie te scharen en kwam deels in de rechterberm en deels op de rechterrijstrook tot stilstand. Een bergingsbedrijf heeft de combinatie uit de berm gehaald, waarna de chauffeur na ongeveer twee uur zijn weg weer kon vervolgen. Het verkeer is gedurende een gedeelte van de werkzaamheden omgeleid.

Groningen: vrouwen gewond na onderlinge ruzie
Twee vrouwen uit Groningen (41 en 42), raakten gistermiddag in een pand aan de Hoekstraat in Groningen gewond toen ze met elkaar in gevecht kwamen. De 42-jarige gebruikte daarbij een scheermesje waarbij ze niet alleen de ander verwondingen aan het gelaat en de arm toebracht maar ook zichzelf verwondde aan de pols. Zij werd daarvoor onder doktersbehandeling gesteld en direct daarna aangehouden en ingesloten aan het politiebureau. De ander is ter behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. De ruzie ging over een werkkamer in de prostitutiebuurt, waar op dat tijdstip beiden meenden aanspraak op te kunnen maken.

Westerlingen aangehouden voor mishandeling
Een 27-jarige inwoner van Amsterdam en een evenoude inwoner van Den haag zijn vannacht aangehouden nadat ze in de Peperstraat in Groningen een 28-jarige inwoner van Slochteren hadden mishandeld. De aanleiding was een onenigheid over het gebruik van een gokkast in een café. In eerste instantie leidde dat tot enkele klappen in het café. Even later kreeg hij op straat ook nog enkele klappen in het gezicht. De beide verdachten zijn na verhoor vanmorgen weer op vrije voeten gesteld. De politie maakt proces-verbaal op.

Groningen: automobiliste over de kop
De personenauto van een 39-jarige automobiliste uit Harlingen raakte gisteravond zwaar beschadigd toen deze op de Weg der Verenigde Naties even buiten Groningen op onverklaarbare wijze over de kop sloeg. De automobiliste en een 31-jarige plaatsgenote die bij haar in de auto zat, raakten daarbij gewond. Ze zijn voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Laatstgenoemde is ter observatie opgenomen. Omdat de automobiliste vermoedelijk alcohol had gebruikt werd bij haar bloed afgenomen voor nader onderzoek. Tevens werd haar rijbewijs ingevorderd. De politie maakt proces-verbaal op.

Groningen: jongen aangehouden voor graffiti
Een 17-jarige inwoner uit Koudum is vannacht aangehouden voor het aanbrengen van graffiti op enkele objecten in en rond het winkelcentrum Paddepoel. Het ging onder meer om enkele rolluiken van een winkel, elektriciteitskasten, een windscherm en mogelijk nog meer. De jongen is voor nader onderzoek ingesloten. De politie werd getipt door getuigen die de jongen meteen in de kraag vatten. De politie kon de jongeman vervolgens zo meenemen.

Groningen: jongeman loopt steekwond op
Een 18-jarige Groninger liep vannacht een steekwond op van een onbekende persoon. Dit gebeurde in de Folkingestraat in Groningen waar hij plotseling ruzie kreeg met een groepje die aan de overkant van de weg liep. Vermoedelijk is er over en weer wat geschreeuwd, waarna het groepje de weg overstak en de 18-jarige aanviel. Daarbij werd hij onder meer gestoken. Hij is inmiddels behandeld in het ziekenhuis. De politie stelt een nader onderzoek in.

Groningen: inbreker aangehouden
De politie heeft vanmorgen in samenwerking met een particuliere bewakingsdienst een 37-jarige inbreker aangehouden. De man had vermoedelijk ingebroken in een schoolgebouw aan de Antillenstraat in Groningen. Daarbij werd de bewakingsdienst gewaarschuwd die samen met de politie poolshoogte ging nemen. Daar aangekomen reed de betrokken verdachte, die kennelijk onraad had geroken, hard op de fiets weg Hij kon na een korte achtervolging in de buurt worden aangehouden. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Oldekerk: auto in sloot
Een 24-jarige automobiliste uit Oldekerk raakte gistermiddag op de Mensumaweg bij haar woonplaats licht gewond toen ze met haar auto in de sloot raakte. Onderweg wilde ze haar autoradio bijstellen waardoor ze even niet goed oplette en in de rechterberm terechtkwam. Ze corrigeerde nog wel maar slaagde er niet meer in de auto onder controle te krijgen. De auto raakte zwaar beschadigd. Voor de zekerheid is ze voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Een bergingsbedrijf heeft de auto uit de sloot gehaald.

Onstwedde: auto botst tegen vuilcontainers
Op de kruising Holte met de 2e Achterholtsweg in Onstwedde ontstond even na middernacht een enorme rotzooi toen een 24-jarige automobilist uit Vlagtwedde tegen twee vuilcontainers reed die daar door onbekende op de weg waren geplaatst. De inhoud van de bakken werd daarbij uitgestort over de rijbaan. De auto liep daarbij schade op aan de voorzijde. De politie onderzoekt de zaak.

Alcohol
In Delfzijl werd gisteravond op de Nieuwstad een 61-jarige inwoner van Delfzijl betrapt bij het rijden onder invloed op zijn snorfiets. Hij bleek ruim 1 promille alcohol in zijn bloed te hebben. De politie maakt proces-verbaal op. In Groningen werd een 30-jarige automobilist bekeurd voor zijn alcoholgebruik. Hij had eveneens ruim 1 promille alcohol in zijn bloed. De politie controleerde de man op de Emingaheerd.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 8844