Neushoorntje Imke in Safari Beekse Bergen in goede conditie

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001

Persbericht d.d. 9 januari 2001

NEUSHOORN IMKE in Safari Beekse Bergen

Het gaat goed met de jonge breedlipneushoorn die op 17 december werd geboren in Safari Beekse Bergen.

Tijdens het neushoornweekend op 6 en 7 januari jongstleden werd de naam van de jonge neushoorn bekend gemaakt. Sinds de geboorte op 17 december konden de bezoekers en belangstellenden van Safari Beekse Bergen een leuke naam bedenken voor het kalf. Uit de meer dan 1000 namen werd door de verzorgers van het kalf de leukste naam gekozen.

Onze jonge neushoorn heeft de naam IMKE gekregen. IMKE betekent "in geluk geboren". Naast het feit dat deze naam heel toepasselijk is, is er ook het voordeel van een korte naam, wat een sterke voorkeur heeft van de verzorgers. De bedenker van de naam is inmiddels door Safari Beekse Bergen uitgenodigd om IMKE van dichtbij te komen bewonderen in haar verblijf.

IMKE en haar moeder Nellie zijn voorlopig te zien in het bezoekersgedeelte van het neushoornverblijf. In het voorjaar gaan ze met de andere neushoorns weer naar de neushoornvlakte.

Om IMKE en haar moeder te zien, kunt u ook tijdens de winter een bezoek brengen aan Safari Beekse Bergen. Het park is in januari dagelijks geopend van 10.00 tot 16.00 uur. Het wintertarief bedraagt fl. 16,50. Kinderen tot 3 jaar hebben gratis entree. Voor meer informatie 0900-2335732.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dhr. Verberkmoes, Safari Beekse Bergen, telefoonnummer 013-5360035
Op aanvraag is een digitale foto beschikbaar van moeder Nellie met haar dochter Imke.