Omzetcijfers 2000 Schuttersveld

Bron: Schuttersveld NV

Schuttersveld NV

PERSBERICHT SCHUTTERSVELD N.V.

Schuttersveld heeft omzet in 2000 zien verdubbelen en oefent optie op tweede 50% Gnosjö uit

· Positieve verwachtingen 2001

Conform de trend van de eerste drie kwartalen is ook het vierde kwartaal van 2000 voor Schuttersveld N.V.uitstekend verlopen. De omzet is in 2000 bijna verdubbeld ten opzichte van 1999 (2000: EUR 1,35 miljard / NLG 3 miljard; 1999: EUR 0,7 miljard / NLG 1,5 miljard). Ook de resultaten zullen goed zijn. De jaarcijfers worden op 23 februari a.s. voor beurs bekend gemaakt.

In 2000 is 50% van de Gnosjö groep te Zweden geacquireerd. Tevens werd een optie op de tweede 50% bedongen. Besloten is deze optie nu uit te oefenen. Deze transactie heeft een positief effect op de winst per aandeel over 2001.

In het kader van een scherpere focussering op kernactiviteiten zijn in 2000 het spuitgietbedrijf Kendrion Heinze GmbH en de ijzergieterij Kendrion Vulcanus Doetinchem B.V. aan derden overgedragen. Verwacht mag worden dat de focus in 2001 nog verder zal worden geconcretiseerd.

Wij zijn 2001 met goed gevulde orderportefeuilles gestart en de verwachtingen voor het komende jaar zijn dan ook positief. Bij het uitkomen van het jaarverslag zal Schuttersveld een nadere precisering van haar verwachtingen over 2001 geven.

Profiel Schuttersveld
Schuttersveld N.V. vormt een groep van werkmaatschappijen verspreid in geheel Europa. De activiteiten richten zich zowel op ontwikkeling en productie van hoogwaardige componenten van kunststof en metaal (divisie "Components Manufacturing") als op handel in en distributie van kunststof halffabrikaten en van sanitair- en verwarmingsartikelen en tegels (divisie "Trade and Distribution"). Over 2000 bedroeg de omzet Euro 1,35 miljard, met ca. 8000 medewerkers. Het aandeel Schuttersveld is genoteerd aan de Euronext te Amsterdam.

Zeist, 9 januari 2001
De directie van Schuttersveld N.V.

Voor nadere informatie:
J.B. Wolters, tel. +31 (0)30 6997250

Zie ook onze website www.schuttersveld.nl