Politieberichten Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 9-01-2001 Persbericht district Den Bosch

BERIJFSINBRAAK (Drunen)

In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in pand aan de Antonie van Leeuwenhoekweg in Drunen. In het pand zijn twee bedrijven gevestigd die beide bezocht zijn. Vermist worden in ieder geval een laptop, een stereoinstallatie, diverse CDs en DVDs en een computerscanner.

BEDRIJFSINBRAAK (s-Hertogenbosch)

Vanmorgen werd ontdekt dat er is ingebroken in een bedrijfspand aan de Europalaan in s-Hertogenbosch. De inbrekers zijn op grove wijze te werk gegaan gelet op het grote aantal vernielingen. Er zijn onder meer diverse laptops en een beamer weggenomen.

AUTOINBREKERS OP DE VLUCHT IN GESTOLEN AUTO (s-Hertogenbosch-Drunen)

In de nacht van maandag op dinsdag is op de Vughterstraat in s-Hertogenbosch na een achtervolging die begon op de Rijksweg A59 en vervolgens door de Bossche binnenstad werd voortgezet, een 26-jarige inzittende van een gestolen personenauto aangehouden. Een tweede inzittende is te voet ontkomen. Een getuige had de politie gemeld dat het tweetal had ingebroken in een aan de Mississippi in Drunen geparkeerde personenauto. Het tweetal was er na de inbraak met een grijze Opel Corsa vandoor gegaan. Agenten onderschepten de betreffende auto op de Rijksweg A59, richting s-Hertogenbosch). De bestuurder van de Opel Corsa pleegde bij zijn vluchtpoging een groot aantal verkeersovertredingen. Hij reed door onder meer door het rode verkeerslicht, reed met zeer hoge snelheid en negeerde meerdere keren een door de politie gegeven stopteken. De Opel Corsa bleek na onderzoek te zijn gestolen in s-Hertogenbosch.

BEDREIGING (s-Hertogenbosch)

De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag op het Stationsplein een 23-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. De man had enkele taxichauffeurs mondeling met de dood bedreigd. Toen de gewaarschuwde politie de man had opgespoord is hij over zijn gedrag onderhouden, omdat geen van de chauffeurs op dat moment aangifte deed. Na dat onderhoud liep de verdachte weer naar een taxichauffeur en deelde hem mede met een 9 mm terug te komen om hem dood te schieten. Deze chauffeur deed wel aangifte en de verdachte kreeg onmiddellijk een enkele reis politiebureau aangeboden.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (s-Hertogenbosch)

Maandagavond raakte een 29-jarige automobilist uit s-Hertogenbosch gewond toen hij op de Rijksweg A59 werd aangereden door een Duitse vrachtauto. De chauffeur van de vrachtauto zat rijdende op zijn wegenkaart te kijken en kwam daardoor ongemerkt op de linker rijstrook terecht. Daarbij kwam hij in aanrijding met de Bosschenaar. Deze is met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis.

ONDER INVLOED (Drunen)

Afgelopen nacht is op de Lipsstraat in zijn woonplaats Drunen een 46-jarige automobilist betrapt op het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Die nacht zijn in Drunen overigens nog veertien automobilisten gecontroleerd op het gebruik van alcohol.

RUIT VAN WONING STUKGESCHOTEN (s-Hertogenbosch)

Maandagavond is door onbekenden van een woning aan de Harp in s-Hertogenbosch een ruit kapot geschoten. Dit is waarschijnlijk gebeurd met een vuurwapen op het moment dat er niemand in de woning aanwezig was. De bewoner van het pand, een 32-jarige man deed vandaag aangifte bij de politie. Hij heeft geen idee wie de vernieling kan hebben gepleegd.