Compaq introduceert portable projector en notebook pc

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001

Compaq introduceert MP1800FL portable projector en Armada E500 notebook pc

Hoogwaardig presentatiesysteem voor mobiele professional

Gouda, 9 januari 2001 - Compaq introduceert de MP1800FL, een nieuwe, lichtgewicht en zeer compacte draagbare projector. De Compaq MP1800FL heeft een zeer hoge beeld-helderheid, een laag geluidsniveau en is geschikt voor resoluties tot 1024x768 (XGA). Tezamen met de nieuwe Compaq Armada E500 notebook pc vormt de MP1800FL een compleet presentatiesysteem voor de mobiele professional.

Compaq MP1800FL projector
De Compaq MP1800FL (Multi Portable 1800 Fixed Lens) is de opvolger van de MP1600. De lichtopbrengst van het nieuwe model is verhoogd tot 800 ANSI lumen, terwijl de levensduur van de lampen is verlengd tot 1500 branduren. De MP1800FL wordt geleverd met een multimedia-adapter met audio-ondersteuning en afstandsbediening. Met deze adapter kan de projector gemakkelijk worden aangesloten op een video- of DVD-speler. Een Premier Sound luidspreker zorgt voor de bijpassende geluidsweergave. De projector is na het aansluiten direct klaar voor gebruik (plug & play). Het is niet nodig om speciale drivers te installeren of de instellingen van de computer aan te passen. Automatische scherpstelling zorgt voor een altijd optimale weergavekwaliteit.

Het gewicht van de MP1800FL bedraagt 1.9 kg en de standaardgarantie is twee jaar voor de unit en 90 dagen of 1000 branduren voor de lamp. De richtprijs voor de Compaq MP1800FL is circa fl. 11.999,- excl. BTW.

Compaq Armada E500 notebook pc
Samen met de nieuwe Compaq Armada E500 notebook pc, met 15 inch TFT scherm, vormt de MP1800FL een gemakkelijk te vervoeren presentatiesysteem met een zeer hoge kwaliteit. De Compaq Armada E500 is voorzien van de nieuwe 850 MHz Intel Mobile Pentium III processor met SpeedStep-technologie en wordt standaard geleverd met 128 MB geheugen en een 20 GB vaste schijf. De Armada E500 beschikt tevens over een TV-aansluiting en een geïntegreerd modem (56K V90) en 10/100 Ethernet-adapter, waardoor de beide PC-Card slots vrij blijven voor andere uitbreidingen.

De Armada E500 is uitgerust met zowel een Multi- als een DualBay-compartiment, voor optimale flexibiliteit bij de configuratie. In het DualBay-compartiment kan naar keuze de meegeleverde diskettedrive worden geplaatst, of een (optioneel verkrijgbare) extra accu. Het MultiBay-compartiment biedt plaats aan de standaard meegeleverde 8x DVD-ROM drive, maar kan in plaats daarvan ook worden voorzien van:

* Een tweede vaste schijf (optioneel);

* Een 20x cd-rewritable (optioneel);

* Een 24x cd-romdrive (optioneel);

* Een SuperDisk 2x LS120 drive (120 MB op een schijfje iets groter dan een 3,5" diskette) (optioneel);
* Een derde accu (optioneel);

* Een 'weight saver' module voor extra gewichtsbesparing (wordt standaard meegeleverd).
Op de vaste schijf na, zijn al deze opties 'hot swappable' onder Windows 98, Windows 2000 en Windows NT. Dat wil zeggen dat ze uitgewisseld kunnen worden zonder dat de notebook uitgeschakeld of opnieuw gestart hoeft te worden. Daarnaast kunnen alle Armada notebook pc's uit de E en de M serie gebruik maken van dezelfde MultiBay-opties, docking etc. De richtprijs van de Armada E500 is Hfl. 9.899,= excl. BTW.

Zowel de Compaq MP1800FL als de Compaq Armada E500 zijn per direct leverbaar.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten pc's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)

Noot voor redacties