Lancering kids-and-trips.nl tijdens vakantiebeurs in Utrecht

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001

Apeldoorn, 08 januari 2001

Bestemd voor journalisten die schrijven over kinderen en reizen ,vakanties en uitgaanstips.

Nieuwe site: kids-and-trips.nl

kids-and-trips.nl: informatiesite over reizen met kinderen

Tijdens de Vakantiebeurs 2001 in Utrecht, wordt op dinsdag 9 januari (vakdag) a.s. een nieuwe onafhankelijk site geïntroduceerd met informatie over reizen en uitjes met kinderen. Uit een net gepubliceerd onderzoek van het NIPO blijkt dat kinderen in toenemende mate de vakantiebestemming (van hun ouders) en de dagjes uit bepalen. De nieuwe site kids-and-trips.nl sluit als een van de eersten bij deze trend aan.

Kids-and-trips.nl onafhankelijke site

De redactie van de site Kids-and-trips.nl wordt verzorgd door onafhankelijke professionele reisjournalisten die ook voor televisie, landelijke dagbladen en reisvakbladen werken (voetnoot 1 geeft overzicht van de redactiesamenstelling).

Kwaliteit en onafhankelijkheid staan centraal bij deze site, zodat kinderen en ouders eerlijke vakantie informatie kunnen vinden. De site bindt zich dus op geen enkele manier aan een reisorganisatie, bungalow- of attractiepark.

Kindvriendelijke site

De opzet van de site is toegespitst op kinderen. Dit is te zien aan het kleurgebruik, het losse lettertype, het eenvoudige taalgebruik en de eenvoudige en doelmatige manier waarop reisinformatie door kinderen en hun ouders kan worden opgezocht.

Kids-and-trips.nl richt zich op kinderen en jongeren van 0 tot en met 18 jaar en op volwassenen die met kinderen op stap gaan. Naast de ouders kunnen dit dus ook opa s en oma s zijn die met hun kleinkinderen op vakantie willen of gescheiden ouders die het moeilijk vinden om een goede vakantiebestemming te vinden.

Interactieve opzet

De site zo opgezet zoals internet ook echt bedoeld is, namelijk interactief Kinderen kunnen reisinformatie zoeken, reisverhalen, ervaringen en foto s voor leeftijdsgenoten achterlaten. Daarnaast bevat de site spelletjes en E-cards om aan vriendjes te mailen.

Kids-and- trips.nl is ook zeer leerzaam. Kinderen maken spelenderwijze kennis met andere culturen en landen.

Prijzen

Bij het bezoeken van de site kunnen families ook prijzen winnen als ze meedoen aan de vakantie-enquête. Zo is er bijvoorbeeld een veertiendaagse kindervakantie voor het hele gezin te winnen naar Hongarije, een gratis midweek of lang weekend op een kindvriendelijk bungalowpark of vrij kamperen op een kindervriendelijke camping.

Klassen die voor het afsluiten van het schooljaar met schoolreisje gaan kunnen hun reisverslag of een tekening van het schoolreisje op de site kids-and-trips.nl zetten. De klas met het mooiste klassewerkstuk mag met elkaar een dag gratis naar Duinrell.

Meer informatie over dit persbericht kunt u krijgen via dhr. S. Keikes, woordvoerder van de site Kids&Trips. Dhr. Keikes is tijdens en buiten kantooruren bereikbaar via 06 54 984 161

Voetnoot 1: redactiesamenstelling kids-and- trips.nl

Hoofdredactie:
Corine Lepoutre
Jan W. de Groot

Journalistieke medewerkers:
Carien van Beek
Bert Bos
Peter Daalder
Loes de Flauwe
Saco Keikes
Ries Moonen
Frank Paumen
Marjo Visser

Voetnoot 2 (stand kids-and-trips.nl bezoeken?)

De stand van kids-and-trips.nl kan tijdens de vakantiebeurs bezocht worden en is te vinden bij de kinderopvang van de vakantiebeurs, het attractieparkpaviljoen.