AMSTERDAM, dinsdag 9 januari 2000 LASTMINUTE"> Lastminute.com vandaag van start in nederland

Lastminute.com vandaag van start in nederland

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001
"urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w = "urn:schemas-microsoft-com:office:word">

AMSTERDAM, dinsdag 9 januari 2000

LASTMINUTE.COM VAN START IN NEDERLAND

Op elk gewenst moment de leukste reizen, entertainmentkaartjes en cadeaus

Lastminute.com heeft vandaag haar Nederlandse website officieel gelanceerd. Spannende en ontspannende vakanties, vluchten wereldwijd en 3 tot 5 sterrenhotels kunnen op elk gewenst moment geboekt worden. Maar ook voor kaartjes voor dat ene onmisbare concert, of een cadeautje voor een bijna vergeten verjaardag, kun je terecht op de website van lastminute.com.

Lastminute.com stimuleert spontaan, romantisch en avontuurlijk gedrag door mensen hun dromen waar te laten maken voor een aantrekkelijke prijs! stelt Alexandra Jankovich, Managing Director van lastminute.com Benelux. We maken hierbij gebruik van de kracht van internet door lastminute kopers en verkopers bij elkaar te brengen. Wie op het laatste nippertje zin heeft in een champagne ballonvaart, romantisch tafelen in Parijs of eindelijk eens tot rust wil komen op een tropisch strand hoeft alleen maar naar lastminute.com te gaan. Genoeg inspiratie om er eens flink van te genieten. Na een paar muisklikken kun je je koffers al pakken om te vertrekken.

Online travel is een zeer aantrekkelijke markt. Uit onderzoek van Forrester Research blijkt dat het online boeken van reizen met maar liefst 86% zal groeien in de komende drie jaar. In 2005 zal naar verwachting 27% van alle reizen worden geboekt via internet. Nederlanders hebben het afgelopen jaar op internet voor 350 miljoen gulden aan reizen besteed, zo blijkt uit het E-Travel Monitor van onderzoeksbureau Pro Active. Volgens het bureau gebruikt 87 procent van de Nederlandse internetgebruikers internet bij het zoeken naar reisinformatie.

Jankovich: Reizen is een product bij uitstek om te verkopen via internet. Kopers hoeven het niet te ruiken, te voelen of te passen. Er moet alleen goede informatie worden gegeven. Dat onze site zo interactief is, spreekt bezoekers enorm aan. We brengen alle informatie op uitgebreide en verfrissende wijze, zodat onze bezoekers goed geïnformeerd én geïnspireerd worden. Het aanbod, tenslotte, wordt voortdurend vernieuwd en aangevuld. Dit tezamen maak lastminute.com uniek.

Naast reizen biedt lastminute.com nog meer gemak. Jankovich: We hebben een ruim assortiment van ludieke cadeaus voor wie een verjaardag bijna is vergeten of geen tijd heeft om iets opvallends te zoeken. Wie onverhoopt een avondje vrij heeft en zin heeft er op uit te gaan, kan bij ons nog dat ene kaartje krijgen van dat concert dat misschien al is uitverkocht.

PROFIEL LASTMINUTE.COM

Lastminute.com ging in 1998 voor het eerst van start in Engeland. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3 miljoen abonnees en heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Australië en Nederland. Het is het No 1 online travel bedrijf in Europa en de No 2 meest bezochte retail site in Europa na Amazon. In Nederland heeft lastminute.com al 17.000 abonnees. In het kantoor in Amsterdam werken 15 medewerkers.

Het oorspronkelijke idee was om een online reiswinkel te beginnen waar men lastminute-reizen kon boeken. Maar lastminute.com heeft zich snel ontwikkeld tot een prominent e-commercebedrijf met talloze andere producten en diensten. In het tweede kwartaal van dit jaar waren producten en diensten anders dan het aan reizen gerelateerde aanbod goed voor 43% van de verkochte items. In Engeland is lastminute.com na Amazon de drukste bezochte site, met ruim 700.000 verschillende bezoekers per maand.

In het boekjaar 2000 (1 oktober 1999 tot en met 30 september 2000) behaalde lastminute.com een omzet aan transacties van 34 miljoen Engelse ponden en een bruto winst van 3,3 miljoen Engelse ponden.

Lastminute.com werkt wereldwijd samen met meer dan 9000 prominente leveranciers waaronder Lufthansa, United Airlines, SAS, Bilderberg Hotels, Golden Tulip Hotels.

VOOR MEER INFORMATIE

Contact persoon: Alexandra Jankovich,