Reizigersvereniging Rover: stuur NS een nieuwjaarswens

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001
Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (ROVER)

HET IS 5 VOOR 12 IN HET OPENBAAR VERVOER: STUUR UW NIEUWJAARSWENS AAN DE NS EN WORD LID VAN ROVER

Reizigersvereniging ROVER roept deze week reizigers op om hun nieuwjaarswens aan de NS-directie te sturen. Met behulp van kaartjes die op de stations worden verspreid of de coupon in de Sp!ts van dinsdag 9 januari en via de eigen website (www.rovernet.nl) kunnen reizigers aangeven wat hun wensen zijn voor 2001. De wensen van de reiziger worden vaak veronachtzaamd door de NS, maar ook door de andere vervoerbedrijven en de politiek.

In 2001 worden belangrijke beslissingen genomen over het openbaar vervoer. De decentralisatie naar provincies en de marktwerking krijgen verder vorm. Er wordt een nieuw prestatiecontract met de NS gesloten en de Wet personenvervoer wordt herzien.

ROVER vindt het belangrijk dat bij deze beslissingen voldoende rekening wordt gehouden met de belangen van de reiziger als klant. ROVER zal zich hier ook in het komende jaar voor inzetten: landelijk bij de minister, bij de NS en bij de Tweede Kamer en regionaal bij de stads- en streekvervoerders, provincies en gemeenten.

ROVER maakt daarbij gebruik van de kennis en deskundigheid van de reizigers, omdat die het beste weten wat hun wensen zijn en zij kunnen die ook het beste zelf naar voren brengen. Het is 5 voor 12. Daarom is het belangrijk dat veel reizigers van zich laten horen, niet alleen door hun wens aan NS te sturen, maar ook door lid te worden van ROVER.

Amersfoort, 9 januari 2001

Deze pagina is gemaakt op: 09-01-2001