Interxion start met managed data storage services

Datum nieuwsfeit: 09-01-2001
INTERXION START MET MANAGED DATA STORAGE SERVICES
Verdere uitbreiding Europese service portfolio in alle Internet Exchange Centers

Amsterdam, 9 januari 2001 - Interxion (www.interxion.com), toonaangevende operator van een groeiend aantal onafhankelijke Internet Exchange CentersT (IECs), breidt het full service concept uit met managed data storage diensten.
Interxion gaat opslagdiensten van hoge kwaliteit leveren met behulp van een flexibel computerfunctieprogramma. Met deze snelle en veilige dataopslag services kunnen, met name, application providers en content- en mediabedrijven hun data beheren, verplaatsen, delen en beschermen alsof deze zich in hun eigen fysieke locatie bevindt.
De toenemende hoeveelheid data bedreigt de concurrentiekracht van bedrijven die met veel gegevens en informatie werken. Internet is een belangrijke bron geworden voor de data die ondernemingen nodig hebben om te overleven, maar waarvan zij niet weten hoe zij deze op een intelligente manier kunnen opslaan, beschermen of kopiëren. Interxion voorziet in opslagoplossingen waarmee klanten de kosten voor ruimte, apparatuur en personeel voor databeheer kunnen beperken. Klanten kunnen net zoveel opslagcapaciteit kopen als zij op enig moment nodig hebben. Dit 'pay-as-you-go' uitgangspunt maakt de dataopslag kosteneffectief, makkelijk, snel, veilig en flexibel.

Voor deze data storage diensten heeft Interxion een overeenkomst gesloten met EMC Corporation - wereldleider op het gebied van intelligente opslagsystemen. Via de overeenkomst kunnen de klanten van Interxions IECs gebruik maken van EMCs opslagsystemen. Hiermee is het mogelijk om snelle continue (zero downtime tolerance) toegang te krijgen tot de voor hun bedrijfsvoering essentiële gegevens. EMC is markt- en technologieleider op het gebied van networked storage solutions en stelt organisaties in staat grote hoeveelheden data in allerlei vormen effectief op te slaan en te gebruiken. Klanten hebben keuze uit de volgende opties voor opslag: storage on demand, back-up and restore en professional services.

"Managed services zijn de sleutel tot succes in onze sterk competitieve markt" zegt Bart van den Dries, oprichter en CEO van Interxion. "Door vooruit te lopen op de groeiende vraag naar storage diensten en door totaaloplossingen te leveren, consolideren wij onze leidende positie. Bovendien zijn wij de enige onafhankelijke provider van Internet Exchange Centers met een daadwerkelijk, volledig operationeel, Europees bereik. Wij trekken de beste medewerkers aan en sluiten de beste strategische allianties om onze klanten die value added services te bieden die zij nodig hebben. Wij zien dat onze klanten steeds meer uit handen willen geven en volledige oplossingen willen outsourcen. Hier zullen wij op in blijven spelen."

Volgens het Internet Hosting Report (November 2000) van de investeringsbank Morgan Stanley Dean Witter is de verwachting dat storage hosting opbrengsten in de internetinfrastructuurindustrie zullen groeien naar een markt van US$ 10 miljard in 2005.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, Mass., de Verenigde Staten, is marktleider in de snel groeiende markt voor intelligente enterprise opslagsystemen, software, netwerken en services. Ook op technologisch gebied loopt EMC voorop. De producten van het bedrijf dragen zorg voor opslag, toegang, beheer en bescherming van informatie, vanuit alle belangrijke IT-omgevingen, waaronder Unix, Windows NT, Linux, mainframes en andere platforms. EMC is genoteerd aan de New York Stock Exchange en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC maakt tevens deel uit van de S&P 500 Index. Voor meer informatie over EMC en haar producten: www.emc.com.

Interxion
Interxion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van een groeiend aantal onafhankelijke Internet exchange centersT (IECs) in Europa. Deze IECs zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale telecom carriers en met verschillende Europese Internet Exchanges. Interxions IECs bevinden zich in het hart van alle internetactiviteiten. In deze specifiek toegeruste IECs biedt Interxion geïntegreerde oplossingen voor verbindingen, equipment housing, opslag- en onderhoudsbehoeften van internetgerelateerde bedrijven zoals ISPs, ASPs, e-commerce bedrijven, content providers, mediabedrijven en webhostingbedrijven. Als enige volledig onafhankelijke managed connectivity provider stelt Interxion haar klanten in staat intensief samen te werken en diensten uit te wisselen. Interxion brengt deze ondernemingen nader tot elkaar en creëert samenwerkingsverbanden om de zakelijke mogelijkheden van het internet optimaal te benutten. Op dit moment heeft Interxion operationele IECs in Amsterdam, Brussel, Düsseldorf, Frankfurt, Kopenhagen, Londen, Madrid, Parijs, Stockholm, Wenen en Zürich. In de komende tijd zullen IECs in Dublin, Hilversum, Helsinki en Milaan worden geopend. Voor meer informatie: www.interxion.com

Gérard Brikkenaar van Dijk

+ 31 20 880 76 77
(corp.comm@interxion.com)

EMC Computer Systems (Benelux) B.V.,
Karin Klerk
tel: 030 630 5000

Monogram Communication Strategies (MCS) BV,
Robert W. de Moll
tel : 023 562 82 08
(robertdm@monogram.nl).

(Engelse versie:)
FOR IMMEDIATE RELEASE
INTERXION OFFERS MANAGED DATA STORAGE SERVICES
Further expansion of pan-European service portfolio in all European Internet Exchange Centers

Amsterdam, the Netherlands, 9 January 2001 - Interxion, a leading pan-European provider of independent Internet Exchange CentersT (IECs) broadens its full service concept to managed data storage. Interxion will deliver world-class storage in a flexible utility model. It will provide fast and secure access to managed storage services, which allows in particular Application Providers, Content and Media companies to manage, move, share, and protect their data as if it were residing at their own physical location.
The growth of data threatens the competitiveness of companies that find themselves in 'infocentric businesses'. The Internet has become a prime source of data that organizations need to survive, but do not know how to store, protect and back up intelligently. Interxion offers storage solutions that allow customers to avoid the expenses of space, equipment and personnel necessary to manage their data. Customers can buy as much data storage as needed at anytime. This pay-as-you-go basis makes data storage cost-effective, easy, fast, secure and scalable.
For data storage services, Interxion has an agreement with EMC Corporation, the world leader in information storage. The agreement will provide the customers of Interxion's IECs with EMC's storage systems to ensure fast, round-the-clock access to the data that are essential to run their businesses, with zero downtime tolerance. EMC is market and technology leader in networked storage solutions and allows organisations to effectively store and access the large quantities of data, in all its different forms, that are generated by the information economy. For storage, customers have three service options: storage on demand, back-up and restore and professional services.
"Managed services are the key to success in our highly competitive business" says Bart van den Dries, founder and CEO of Interxion. "By anticipating on an increasing demand for storage services and by providing total solutions, Interxion consolidates its leading position next to being the only carrier-neutral provider of Internet Exchange Centers and managed services with a genuine, fully operational, European footprint. We have highly qualified personnel and the best strategic alliances to offer our clients the value added services they need. We recognise a trend among our clients to seek fully outsourced solutions and will continue to meet their requests"
Storage hosting revenues in the Internet infrastructure industry are expected to expand to a US$ 10 billion business by 2005, according to the Internet Hosting Report of November, 2000, a publication of investment bank Morgan Stanley Dean Witter.

EMC
EMC Corporation (NYSE: EMC) is the world leader in information storage systems, software, networks and services, providing the information infrastructure for a connected world. Information about EMC's products and services can be found at www.EMC.com.

About Interxion
Interxion, with headquarters in Amsterdam, operates a growing number of carrier-neutral Internet Exchange CentersT (IECs) across Europe. All of Interxion's Internet exchange centers are connected to the networks of major national and international telecom carriers as well as to various European Internet exchanges. Interxion's IECs are at the heart of all internet activities. In the state-of-the-art IECs, Interxion offers integrated solutions for connectivity, equipment housing, storage and maintenance needs of internet related companies including ISPs, ASPs, e-commerce companies, content providers, media companies and web hosting companies. As the only neutral full-scale managed connectivity provider, Interxion enables customers to join forces and exchange services. Interxion brings these companies together, creating partnerships that can benefit from the business opportunities which are offered by the Internet. Interxion currently operates IECs in Amsterdam, Brussels, Dusseldorf, Frankfurt, Copenhagen, London, Madrid, Paris, Stockholm, Vienna and Zurich and is rolling out to Dublin, Helsinki, Hilversum and Milan in the near future. For more information: www.interxion.com

Gérard Brikkenaar van Dijk

+ 31 20 880 76 77