Nieuwe CAO EDS International BV

Eliot Schuchart 0181-503490
(eliot.schuchart@eds.com)

Nieuwe CAO EDS

Capelle a/d IJssel, 10 januari 2001. EDS International B.V. en de vakverenigingen en hun leden hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe CAO. De CAO, die ingaat op 1 januari 2001, heeft een looptijd van twee jaar.

Nieuw in de CAO is een beloningssysteem, waarin prestatiebeoordeling en relatieve salarispositie bepalend zijn. Onderdeel vormt een salaristabel, waarbij direct af te lezen valt welke salarisverhoging men kan verwachten. Afgesproken is dat als onderdeel van het .employability-beleid. adequate aandacht aan loopbaan en opleidingsafspraken zal worden gegeven.
Verder is een modern pensioenarrangement overeengekomen met onderdelen als partnerpensioen, pensioenspaarmodule en een geïndexeerde middenloonregeling.

Arbeidsvoorwaardelijke verbeteringen die in de afgelopen twee jaar zijn gerealiseerd, zoals kinderopvangregeling, beoordelingsbeleid en ploegendienstregeling, zijn in de nieuwe CAO opgenomen.

Noot voor redacties