Politieberichten Limburg-Zuid: Sittard

Datum nieuwsfeit: 10-01-2001

Politiebericht Limburg-Zuid: Sittard 10-01-2001 Persberichten district Sittard (16.00 uur) Woensdag, 10 januari 2001

District Sittard

Stein; aanrijding
Vanmorgen, omstreeks 07.40 uur vond een aanrijding plaats op de Napoleonsbaan in Stein. Een 20-jarige automobilist uit Stein kwam door nog onbekende oorzaak met zijn auto op de andere weghelft terecht en botste frontaal tegen een hem tegemoetkomende auto, bestuurd door een 42-jarige man uit Schimmert. Beide automobilisten raakten bij de aanrijding gewond en werden (met nog onbekende aard/ernst van de letsels) overgebracht naar het ziekenhuis. Beide beschadigde autos werden afgesleept. De politie stelt een nader onderzoek in naar de precieze oorzaak en toedracht van de aanrijding.

Born/Roosteren; bromfietscontroles
De politie heeft vanmorgen op de Schansberg in Roosteren en op de Sittarderweg in Born brom-/snorfietscontroles gehouden. Daarbij werden totaal 13 brom/snorfietsbestuurders bekeurd. De geconstateerde overtredingen varieerden van het niet dragen van een helm door bromfietsbestuurders tot het niet hebben van een bromfietscertificaat.