Ondersteuning huisartsen bij preventie ook in 2001

Datum nieuwsfeit: 10-01-2001

Ondersteuning huisartsen bij preventie ook in 2001

10 januari 2001

Het LHV/NHG-project 'Preventie: maatwerk' gaat in 2001 in afgeslankte vorm verder. Het College voor Zorgverzekeringen heeft besloten de financiering voor de ondersteuning van huisartsen bij griepvaccinatie en cervixscreening in 2001 via de Stichting LHV te handhaven. Door dit besluit kan een deel van de bestaande preventieteams op landelijk (LHV en NHG) en regionaal (DHV) niveau gehandhaafd blijven. Eerder besloot de LHV-ledenvergadering het deelproject 'hart- en vaatziekten' niet te continueren, waardoor ontslag dreigde voor alle 70 preventiemedewerkers.
DHV'en zijn hiermee in staat gesteld om ook in 2001 ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen