NPM Capital belang in projectontwikkelaar Blauwhoed Groep

Bron: NPM Capital NV
NPM Capital NV

11 januari 2001, Amsterdam

NPM Capital investeert in projectontwikkelaar Blauwhoed Groep NPM CAPITAL INVESTEERT IN PROJECTONTWIKKELAAR BLAUWHOED GROEP

NPM Capital N.V. heeft een 49%-belang in projectontwikkelaar Blauwhoed Groep bv overgenomen van Leydsche Oranje Nassau Beheer bv. Blauwhoed Groep is actief op het gebied van wonen, werken, winkelen, leisure en sociaal-culturele voorzieningen. De Groep is actief met twee zelfstandig opererende werk-maatschappijen, Blauwhoed Vastgoed en Eurowoningen.

Blauwhoed Vastgoed heeft in de afgelopen jaren circa 650.000 m² aan kantoorgebouwen en meer dan 300.000 m² winkelruimte en andere centrumvoorzieningen voltooid of in ontwikkeling. Het merendeel van de gerealiseerde objecten is aangekocht door vooraanstaande Nederlandse en buitenlandse beleggers. Recent opgeleverde projecten en projecten die nu gerealiseerd worden zijn onder meer De ZuiderHof, gelegen aan de Amsterdamse Zuidas, het zakencentrum in Almere Stad, stadsdeelkantoor Amsterdam Noord, kantoor Blaak-Haven te Rotterdam en kantoorontwikkelingen De Groene Schenk en De Monchyplein in Den Haag.

Eurowoningen is actief op het gebied van de woningbouw. Jaarlijks worden circa 800 woningen gerealiseerd. Recent werden woningen gerealiseerd in Amsterdam, Albrandswaard, Almere, Capelle a/d IJssel, Den Haag, Papendrecht, Utrecht en Weesp.
Het aantal medewerkers van Blauwhoed Groep bedraagt circa 110 personen. De jaaromzet, gebaseerd op het realisatieniveau, ligt gemiddeld rond de NLG 300 miljoen.

NPM Capital participeert momenteel voor een totaalbedrag van meer dan 2,5 miljard gulden in circa 185 ondernemingen.

Voor informatie:

Blauwhoed Groep bv