Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 11-01-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 11-01-2001 Mediabericht woensdag 11 januari 2001 (15.30 uur)

Roermond Winkeldiefstal

ROERMOND Een 53-jarige inwoner van Roermond is woensdagmiddag omstreeks 17.00 uur aangehouden voor winkeldiefstal. De man stak in een winkel aan de Kasteel Hornstraat een aantal spullen in zijn jaszak zonder te betalen. Hij nam voor een waarde van 5,88 mee en moest een boete van 250 gulden betalen. Doet hij dit niet dan moet hij op 2 april a.s. voor de rechter verantwoording afleggen. Ook kreeg hij voor alle filialen van de winkelketen een winkelverbod voor de duur van vijf jaar.

Venlo Drugscontroles

VENLO Bij een controle op de Bolwaterstraat is woensdagmiddag van een 24-jarige man uit Issum (D) de zojuist gekochte weed in beslag genomen. In het pand waar hij de verdovende middelen had gekocht werd een tweetal jeugdige inwoners (17 jaar) uit het Duitse Straelen aabgetroffen die inkopen wilden doen. De 39-jarige verkoper werd aangehouden en tegen hem is proces-verbaal opgemaakt wegens bemiddelen en verkopen aan minderjarigen. De in zijn bezit zijnde zes gram verdovende middelen zijn in beslag genomen.Hij betaalde een bedrag van 245 gulden boete.

In een tweede pand aan de Bolwaterstraat werd 9600 gram hashish en ruim 2700 gram marihuana aangetroffen en in beslag genomen. Twee verdachten werden aangehouden. Het betreft een 24-jarige man uit Venray en een 36-jarige man uit Blerick. Tegen deze laatste werd proces verbaal opgemaakt wegens het verkopen van drugs. Van twee 28-jarige Duitsers werd de zojuist gekochte drugs inbeslaggenomen.

Venlo Verkeerscontrole

VENLO Op de Roermondsepoort zijn woensdag tussen 15.45 en 18.00 uur verkeerscontroles gehouden. Er werden in totaal 19 bekeuringen uitgeschreven aan bromfietsers. Elf maal omdat het vermogen van de bromfiets te hoog bleek te zijn; zes maal voor het niet dragen van een helm; en enkele voor het niet bezitten van een certificaat.