DutchHost start pre-registratie nieuwe domeinextenties

Datum nieuwsfeit: 11-01-2001

Persbericht; donderdag 11 januari

DutchHost begint als eerste in Nederland met gratis pre-registratie nieuwe domeinextenties

In diverse media werd er al over gesproken; .biz, .name, .info, .aero, .musea, .pro en .coop zijn de extenties die dit jaar nog zullen worden ttoegevoegd aan de mogelijkheden voor het registreren van een domeinnaam. Hiermee wordt de schaarste op deze markt direct een stuk kleiner. Echter betekent dit voor het bedrijfsleven zowel een bedreiging als een nieuwe kans mits zij hier tijdig op inspelen. Veel bedrijven zijn nog niet op de hoogte van de mogelijkheid tot pre-registratie waarmee men als het ware een optie koopt om het domein, wanneer dit uitgegeven wordt, direct te laten claimen.

Deze opties, die overigens niet voor 100% garanderen dat het domein ook daadwerkelijk afgenomen kan worden, zijn vaak verbonden aan kosten en hierdoor is het dus goed mogelijk dat het pre-registreren weggegooid geld is. DutchHost maakt daar direct een einde aan door de pre-registratie kostenloos aan te bieden. De klant dient alleen te betalen wanneer het domein ook daadwerkelijk geclaimd kan worden. De kosten hiervan zullen in lijn liggen met de registratie van een .com domein (circa fl. 100,- per jaar).

Meer informatie is te vinden op onze website : www.dutchhost.nl

Noot voor redacties