Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 11-01-2001

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 11-01-2001 mediabericht donderdag 11 januari 2001 (17.30 uur)

HERKENBOSCH Ouderen verdwaald

HERKENBOSCH Een man en vrouw van ongeveer 80 jaar uit Herkenbosch zijn gisteren verdwaald in het Meinweg gebied in Herkenbosch. Dankzij hun GSM konden ze echter snel getraceerd worden. Omstreeks 17.33 uur kreeg de 112-centrale een telefoontje van de vrouw. Zij was samen met haar echtgenoot gaan wandelen in het Meinweggebied maar werden overvallen door de duisternis. Beiden zaten nu in een schuilhut. De politie alarmeerde de jachtopzichter van het gebied die vervolgens weer contact opnam met de verdwaalde ouderen. Uit de informatie die hij kreeg kon hij opmaken in welke schuilhut de mensen zaten. Rond 18.00 uur werden ze gevonden en teruggebracht naar de parkeerplaats. Het echtpaar was echter licht onderkoeld en zodanig onder de indruk van het gebeuren dat ze geen auto meer konden besturen. Ze werden door de politie naar huis gebracht.

MOOK Inbraak

MOOK Onbekenden hebben op 11 januari ingebroken in een bedrijf aan de Rijksweg in Mook. De daders vernielden omstreeks 03.15 uur een etalage ruit en namen een breedbeeldtelevisie mee. De waarde van de televisie is niet bekend.

WEERT Winkeldiefstal

WEERT Drie onbekende mannen hebben op woensdagmiddag 10 januari twee mobiele telefoons gestolen uit een winkel aan de Stationsstraat. Een man hield de eigenaar aan de praat terwijl de anderen de GSMs ontvreemdden. De waarde van het gestolen goed bedraagt enige honderden guldens.

ROERMOND Belediging

ROERMOND Een 45-jarige man uit Amsterdam heeft op 10 januari een boete van fl 500,- gekregen omdat hij een arrestantenbewaakster had beledigd. De man werd omstreeks 20.00 uur ingesloten in een cel in het politiebureau van Roermond maar was verbaal agressief. Hij reageerde niet op het verzoek om het rusig aan te doen. Toen de bewaakster daar wat van zei, spuugde de man haar in het gezicht. Voor die handeling werd hij beboet.

WEERT Letselongeval

WEERT Twee personen raakten op 11 januari gewond bij een ongeval op de kruising Diesterbaan/Bocholterweg in Weert. Een 58-jarige vrouw uit Weert reed over de Diesterbaan en raakte vlak voor de kruising onwel en kon niet meer remmen voor de kruising. Daarop botste ze met haar auto tegen de auto van een 55-jarige vrouw uit België. Deze auto kwam tot stilstand tegen een boom. De 55-jarige en een vrouwelijke inzittende van 54 jaar werden naar het ziekenhuis gebracht met rug-, buik-, been- en nekletsel.

VENLO Alcoholcontrole

VENLO Een 49-jarige man uit Venlo werd op 11 januari aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. De man werd omstreeks 01.50 uur aangehouden op de Keltenstraat. Een ademanalyse wees uit dat de man teveel had gedronken. Er werd proces verbaal opgemaakt en de man kreeg een rijverbod voor 4 uur.