Doughty Hanson & Co investeert in softwarebedrijf Tridion

Datum nieuwsfeit: 11-01-2001

Doughty Hanson & Co investeert in Tridion
Kapitaalinvestering brengt tweede financieringsronde op 23 miljoen euro

Amsterdam, 11 januari 2001 - Tridion, leverancier van web content management software, heeft een kapitaalinvestering van 4 miljoen euro ontvangen van het nieuwe technologiefonds van Doughty Hanson & Co, een van de grootste onafhankelijke vermogensbeheerders in Europa. Met deze investering heeft de tweede financieringsronde van Tridion in totaal 23 miljoen euro opgeleverd. Doughty Hanson volgt het voorbeeld van Barnard & Co, Gilde IT, Kappa IT Ventures en Prime Technology Ventures, die al eerder geld in Tridion staken. Met de opbrengst kan Tridion een versnelde wereldwijde groei realiseren en haar inspanningen op het gebied van marketing, verkoop en productontwikkeling intensiveren.

"Wij verwachten van jonge, snelgroeiende bedrijven dat zij over de juiste combinatie van technologie en management beschikken, en dat is bij Tridion zeker het geval", aldus Ivan Farneti, directeur bij Doughty Hanson & Co Technology. "De technologie die aan de producten ten grondslag ligt en het bedrijfsplan van het managementteam maken een zeer positieve indruk. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat Tridion haar marktpositie verder zal versterken en een grote rol gaat spelen op de markt van software voor web content management."

"Wij zijn blij dat internationale investeerders als Doughty Hanson ons zoveel vertrouwen en financiële ondersteuning geven", zegt Paul Konijnendijk, CEO van Tridion. "Voor Tridion is 2000 een erg succesvol jaar geweest en we hebben de doelstellingen voor 2001 fors opgeschroefd. Doughty Hanson zal, met haar grondige kennis van de Europese technologiemarkt en haar financiële steun, een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van die doelstellingen."

Over Doughty Hanson & Co
Doughty Hanson is een onafhankelijk bedrijf in fondsenbeheer. Het is gevestigd in Londen en heeft dochters in New York, Chicago, Frankfurt, Milaan, München, Stockholm en Warschau.
De directieleden van Doughty Hanson hebben jarenlange ervaring op het gebied van internationaal particulier vermogensbeheer en zijn verantwoordelijk voor een aantal van de grootste acquisities op de Europese markt. Het laatste fonds voor particulier vermogen van Doughty Hanson werd gelanceerd in september 1997 en leverde ruim 2,5 miljard dollar op.
Het Doughty Hanson Technology Fund bestaat sinds 2000. Het wordt beheerd door een team van professionals die op Europese schaal werken. Het Technology Fund investeert in startende Europese technologiebedrijven. Meer informatie: www.doughtyhanson.com

Over Tridion
Tridion is een toonaangevende leverancier van web content management software, met als belangrijkste product Tridion DialogServer. Daarmee kunnen bedrijven efficiënt online informatie uitwisselen met hun klanten, partners, leveranciers en medewerkers. Met Tridion DialogServer kunnen organisaties online kanalen aanwenden om wereldwijde naamsbekendheid te ontwikkelen, content te lokaliseren, langdurige relaties met hun klanten aan te gaan en de concurrentiepositie te versterken. Tot de organisaties die Tridion DialogServer als basis voor hun internetactiviteiten gebruiken, behoren Scania, GE Access, Consultivity, iVenus.com, KLM, Ericsson, Intergamma, Sportweek, Wolters Kluwer en het Nederlandse Ministerie van Defensie. Tridion heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is ook gevestigd in Londen, München, Parijs, Brussel en Stockholm. Voor meer informatie: www.tridion.com.

Voor meer informatie:
Tridion B.V. Brodeur Worldwide Scott Behles Ingrid Mooij Tel: 020 201 0500 Tel: 020 346 20 00 E-mail: (scott.behles@tridion.com) E-mail: (imooij@nl.brodeur.com)