CALDH pleit voor vervolging juntaleden Guatemala

Datum nieuwsfeit: 12-01-2001
HIVOS

CALDH pleit voor vervolging juntaleden Guatemala

Paul Seils, coördinator van de juridische afdeling van Hivos-partner CALDH, was begin januari op uitnodiging van Hivos in Nederland. Caldh is een partnerorganisatie van Hivos uit Guatemala die ijvert voor vervolging van juntaleden als generaal Lucas García. Samen met overlevenden van massamoorden in tien inheemse dorpen, diende CALDH een aanklacht wegens genocide in bij het Guatemalteekse openbaar ministerie. Doel van het bezoek aan Nederland was het aangaan van contacten met andere mensenrechtenorganisaties en het verwerven van steun bij de Nederlandse regering.

In weinig landen zijn de mensenrechten zo ernstig geschonden als ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen