MKB Vacaturelijn helpt ondernemers bij vinden personeel

Datum nieuwsfeit: 12-01-2001

MKB Vacaturelijn helpt bij vinden personeel

MKB-Nederland heeft met het Rijk en de Arbeidsvoorziening afspraken gemaakt om ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf te helpen bij het invullen van de talrijke vacatures. Hiervoor worden nieuwe groepen werkzoekenden geactiveerd, met name etnische minderheden.

Ondernemers in de regios Noord-Nederland (Groningen, Friesland, Drenthe), Noord-Holland Noord (ten noorden van Zaanstad), Zuidelijk Noord-Holland (Amsterdam, Haarlem, Zaanstad en omgeving), Haaglanden, Midden-Nederland (provincie Utrecht), Rijnmond en Midden- en West-Brabant (Breda en Tilburg + omgeving) kunnen een vacature aanmelden bij de speciaal in het leven geroepen vacaturelijn (0800 8001). Binnen 72 uur worden hun door het arbeidsbureau een of meer geschikte kandidaten voorgesteld. Nog eens een week later moet duidelijk zijn of de vacature aldus vervuld kan worden.

30.000 werkzoekenden
Begin vorig jaar stonden bijna 20.000 personen uit de groep etnische minderheden als werkzoekend ingeschreven; nog eens 10.000 mensen zouden na een korte bijscholing ook direct beschikbaar zijn.

Federatie Goud en Zilver Postbus 904 2270 AX Voorburg tel: 070 - 386 77 77
Reacties naar: (sierinfo@xs4all.nl)