NAB moet artikel over KNAC rectificeren

Datum nieuwsfeit: 15-01-2001

Actueel

Nederlandse Autosport Bond moet artikel over KNAC Nationale Autosport Federatie rectificeren

Bron: Rechtbank Utrecht

Datum actualiteit: 15-01-2001

De verenigingen Nederlandse Autosport Bond en NAB Federatie Karting (tezamen: de NAB) hebben zich in een artikel in het tijdschrift "Kart & Auto Sport Magazine" negatief uitgelaten over hun concurrent, de vereniging KNAC Nationale Autosport Federatie (de KNAF). De president acht het artikel niet onrechtmatig met uitzondering van de financiële paragraaf van het artikel. De NAB heeft niet aannemelijk kunnen maken dat de daarin genoemde cijfers op juistheid zijn gebaseerd. De conclusie van de paragraaf dat door de KNAF in de loop der jaren anderhalf tot twee miljoen gulden aan de kartsport is onttrokken is met name ongegrond. De NAB heeft om die reden niet tot de slotsom kunnen komen dat de KNAF financiele roofbouw op de kartsport pleegt. De president beveelt de NAB en de uitgever van het tijdschrift om in het tijdschrift "Kart & Auto Sport Magazine" een rectificatie terzake te plaatsen.

Ga naar betreffende uitspraak met nummer: AA9446
(Zie het originele bericht)