Nedstat start samenwerking met ABC Electronic

Datum nieuwsfeit: 15-01-2001
Deelnemer aan programma ABC Electronic
NEDSTAT GAAT SLEUTELROL SPELEN IN STANDAARDISERING BEZOEKGEGEVENS

Londen, 15 januari 2001 - Nedstat gaat deelnemen aan het Associate Subscriber Programme (ASP) van ABC Electronic, de belangrijkste organisatie voor onafhankelijk online onderzoek in Groot-Brittannië en Ierland. Het programma is vorig jaar gelanceerd om nieuwe media-bedrijven te betrekken bij de evaluatie en promotie van online bezoekstandaards. Een groeiend aantal prestigieuze bedrijven verleent zijn medewerking aan het programma.

ABC Electronic (ABCE) verifieert de bezoekgegevens van meer dan 180 Britse en Ierse websites om de in- en verkoop van advertentieruimte te vergemakkelijken. Als Associate Subscriber zal Nedstat deelnemen aan het Industry Technical Group-overleg, waarin de meetmethodiek van ABCE doorlopend wordt geëvalueerd.

'Nedstat's software levert een belangrijke bijdrage aan de metingen van websitebezoek,' zegt Tim Rodaa, hoofd sales en marketing van ABCE. 'De technische afdelingen van ABCE en Nedstat werken nu al samen om een wederzijds begrip te krijgen van elkaars producten en onderzoeksmethoden.'

Nedstat zal een actieve deelnemer worden in de ABCE-discussie over het verzamelen, analyseren en rapporteren van meetgegevens. Ook innovatieve methoden om de effectiviteit, efficiency en detaillering van de gegevens te verbeteren, zullen bij de discussies worden betrokken.

'Nedstat erkent de belangrijke rol die ABCE speelt in vaststelling van verificatiestandaards van bezoekgegevens van nieuwe media. Daarom zijn we zeer ingenomen Associate Subscriber te zijn,' zegt Tsjerk Kooistra, hoofd van de Londense vestiging van Nedstat. 'We zien ernaar uit een bijdrage te kunnen leveren in de perfectionering van het verificatieproces.'

Over ABC Electronic

ABC Electronic (www.abce.org.uk), dat voortkomt uit Audit Bureau of Circulations LTD, is opgericht in 1996 en heeft snel naam gemaakt als organisatie waarin mediaplanners en -bezitters vertrouwen om internet gerelateerde bezoekgegevens te verifiëren. ABCE is een non-profitorganisatie die in opdracht van adverteerders en mediabedrijven onafhankelijke gegevens verzamelt.

Noot voor redacties