Organisatorische veranderingen bij UPC Nederland

Datum nieuwsfeit: 16-01-2001
Bron: UPC N.V.
UPC N.V.

Organisatorische veranderingen bij UPC Nederland: focus op efficiency en dienstverlening

Amsterdam, 16 januari 2001- UPC Nederland heeft vandaag organisatorische veranderingen aangekondigd, die gericht zijn op verbetering van de efficiency en het leveren van diensten van hoge kwaliteit. Na de sterke groei van de afgelopen twee jaar, ondermeer gerealiseerd door acquisities en aanzienlijke investeringen heeft UPC Nederland met circa 2,2 miljoen klanten inmiddels een goede schaalgrootte bereikt.

Als gevolg van de organisatorische veranderingen zal bij UPC Nederland het aantal gedetacheerde consultants en medewerkers met een tijdelijk contract de komende tijd met ongeveer 200 FTEs verminderen. De afgelopen periode waren zij betrokken bij zaken als de invoering van nieuwe bedrijfsprocessen en diensten als UPC Digital. Het bedrijf kan deze werkzaamheden nu inpassen binnen de eigen organisatie.

Voorts zal een beperkt aantal vaste functies verdwijnen. Het betreft hier met name functies in centrale stafdiensten. Naar verwachting kan deze reductie worden opgevangen door natuurlijk verloop en interne herplaatsingen.

De Ondernemingsraad van UPC Nederland wordt om advies gevraagd.

= = =

Noot aan de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland, Mark Zellenrath, telefoon (020) 772 97 80 of mobiel 06 29 54 35 19