Politieberichten Friesland: Friesland

Datum nieuwsfeit: 16-01-2001

Politiebericht Friesland: Friesland 16-01-2001 Politieberichten van 16/1 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Leeuwarden: aanrijding met gewonde
Maandag omstreeks 17.35 uur vond op de Holstmeerweg een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurder van een personenauto, een 40-jarige inwoner van Leeuwarden, reed met zijn personenauto tegen een, gezien zijn rijrichting, rechts van de weg geplaatste container. De bestuurder zag de container over het hoofd. De bestuurder werd gewond en is overgebracht naar het MCL-Zuid en aldaar opgenomen. De personenauto werd zwaar beschadigd.

Harlingen: inbraak schip
Afgelopen weekend werd ingebroken in het opleidingsschip `Sittard` van het zeecadettenkorps, dat lag afgemeerd in de Nieuwe Willemshaven. Van het schip waren de toegangsdeuren geforceerd. Het schip werd doorzocht. Uit het schip werden een stereo-installatie, twee lampen, een koperen bel en een maglite zaklantaarn weggenomen. Een 50-jarige inwoner van Harlingen deed namens het zeecadettenkorps aangifte.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272