Forse ledenwinst GroenLinks

Datum nieuwsfeit: 17-01-2001

Forse ledenwinst GroenLinks

Utrecht, 17 januari 2001

GroenLinks is blij met de aanwas van 459 tot in totaal 14314 leden afgelopen jaar. Na de SGP is GroenLinks daarmee de grootste groeier. Uit het jaarlijkse overzicht van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) blijkt dat politieke partijen over het geheel genomen juist leden verliezen.

GroenLinks verjongt flink dankzij de nieuwkomers: 45 procent van de nieuwe leden van de laatste jaren is jonger dan 30.

Het DNPP constateert een dieptepunt in de 'partijpolitieke organisatiegraad' van Nederlanders: met 2,5 procent behoort die tot de laagste in West-Europa. ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen