FileMaker-database nu beschikbaar voor Palm-computer

Datum nieuwsfeit: 17-01-2001

FileMaker Mobile Companion voor Palm OS
FileMaker-database nu beschikbaar voor Palm-computer

Maarssen, 17 januari 2001 -- FileMaker, ontwikkelaar van toonaangevende database-oplossingen voor werkgroepen en individuele gebruikers, maakt bekend dat FileMaker Mobile Companion voor het Palm OS nu leverbaar is. De 'Mobile'-versie is de meest recente uitbreiding op het FileMaker Pro 5-programma. FileMaker Mobile biedt FileMaker Pro*-gebruikers de mogelijkheid gegevens uit te wisselen en te synchroniseren tussen hun Palm-handheld en FileMaker Pro op PC's of AppleMacintosh-computers.

FileMaker Mobile heeft een adviesprijs van f 150,- (exclusief btw) en is na installeren - via de PC - onmiddellijk functioneel. De gebruiker kiest welke gegevens uit welke bestaande FileMaker-database hij wenst in te lezen in zijn Palm-handheld. De gegevens tussen de FileMaker Pro-database op de PC en de Palm kunnen later telkens worden gesynchroniseerd via de Palm HotSync-verbinding (kabel of een infrarood).

Sterk in mobiel gebruik
De uitlevering van Mobile Companion onderstreept FileMaker´s streven uit te groeien tot hét databaseplatform voor gebruikers van mobiele computers. FileMaker stelt gebruikers in staat hun FileMakerPro-databases draadloos te raadplegen en bij te werken en hun database zelfs - via het ingebouwde FileMakerInstantWebPublishing - met een muisklik op een intranet of op het internet beschikbaar te stellen aan leden van hun werkgroep, hun afdeling of aan de gehele wereld.

Systeeemeisen en beschikbaarheid
De Windows-versie van Mobile Companion voor Palm OS is er voor Windows 95, 98, 2000 en NT en vereist minimaal een Pentium 90-processor, 32 MB werkgeheugen, een cd-rom-speler, een seriële of USB-poort, Palm Desktop 3.01-software en FileMaker Pro 5.3.

Voor de Apple Macintosh vereist Mobile Companion voor Palm OS het gebruik van een PowerMac met Mac OS 8.1 - 9, 32 MB werkgeheugen, een cd-romspeler, een seriële of USB-poort, PalmDesktop 2.5 software en FileMaker Pro 5.3.

De minimumeisen die Mobile Companion voor Palm OS aan de Palm handheld stelt, zijn het gebruik van Palm OS versie 3.1, 2 MB werkgeheugen en een Hot Sync-kabel of -slede voor de Palm-handheld.

vanaf FileMaker Pro 5.3

FileMaker
FileMaker is een toonaangevende leverancier in de snelgroeiende markt voor Web-publishing- en werkgroep-databases. Met behulp van FileMaker kunnen afdelingen en werkgroepen databases bouwen waarmee ze hun projecten coördineren en beheersen. De veelvuldig bekroonde FileMaker software combineert de kracht van een relationele database met snelle en pasklare mogelijkheden voor Web-publishing en een legendarisch gebruiksgemak. FileMaker is de database-softwaredivisie van Apple Computer. Meer informatie:
www.filemaker.nl.

Meer informatie: