Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Kennismanagement is essentieel voor succesvol zakendoen

Datum nieuwsfeit: 17-01-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Lotus CEO Al Zollar bij opening van Lotusphere 2001: "Kennismanagement is essentieel voor succesvol zakendoen"

Transparant maken van kennis is de sleutel voor snelle en flexibele organisaties

Orlando, 17 januari 2001 - Collaboration-platforms dragen bij aan het verhelpen van kennisachterstand bij organisaties. Dat is de stelling waarmee Al Zollar, CEO van Lotus Development Corporation het Lotus-evenement Lotusphere 2001 opende, dat momenteel voor klanten en Business Partners in Florida wordt gehouden. Tijdens dit evenement maakte Lotus annonceringen met verschillende bedrijven bekend, zoals Philips International, Research in Motion (RIM) en Telstra Corporation.

"Wat onze klanten nodig hebben, is snelheid, flexibiliteit en inzicht om de aanwezige kennis in hun organisaties te kunnen delen", zei Al Zollar. "Met onze oplossingen kunnen ze het gat sluiten tussen wat ze enerzijds al weten en de kennis die anderzijds nodig is om successen te boeken. Met onze oplossingen helpen wij onze klanten dat doel te bereiken met wat ik noem: het transparant maken van kennis."

In zijn openingswoord van Lotusphere 2001 ging Zollar verder in op de technologieën en diensten die Lotus heeft ontwikkeld op het gebied van collaboration-software, zoals Lotus Collaboration Services, de Domino Everyplace Server productlijn, het Lotus Knowledge Discovery System en IBM Mindspan e-learning oplossing.
Lotus richt zich exclusief op de verspreiding van transparante en directe toegang tot kennis in organisaties. Die biedt individuele medewerkers de mogelijkheid hun kennis op peil te houden en te werken met de 'kennis van velen'.

Het Lotus Knowledge Discovery System, een combinatie van Lotus Discovery Server en Lotus K-station, biedt organisaties de mogelijkheid hun kennis te ontdekken, te classificeren en te beheren. Het resultaat daarvan is om te zetten in waardevolle informatie. Met de e-learning-oplossingen van IBM Mindspan Solutions hebben organisaties al bewezen sneller te leren. Doordat al deze oplossingen draadloos zijn te koppelen aan Internet, zijn ze wereldwijd te gebruiken.

Met Domino Everyplace Server introduceert Lotus een draadloze content-oplossing die bedrijfskritische informatie via mobiele apparaten benaderbaar maakt, op elk moment van de dag, vanaf elke plaats. Research in Motion (RIM) maakte bekend dat Mobile Notes als eerste beschikbaar is via de RIM Blackberry-pager.

Lotus' klanten en Business Partners kunnen zich bij Lotus abonneren op een host service, Lotus Collaboration Services. Voor bedrijven biedt deze service twee verschillende abonnementen. Het ene bestaat uit een eenvoudig geïntegreerde oplossing met beveiligde berichtenservices, e-meetings en virtuele werkruimtes. Het andere abonnement, Lotus embedded collaboration modules, biedt een specifieke functionaliteit - zoals instant messaging of instant e-meetings - als koppeling aan een Web-pagina of aan oplossingen zoals Customer Relation Management of Supply Chain Management.

Met de komst van Lotus K-station en Lotus Discovery Server, die samen het Lotus Knowledge Discovery System (voorheen bekend onder codenaam Raven) vormen, versterkt Lotus haar leiderschap op het gebied van kennismanagement. Door deze technieken kunnen gebruikers snel samenwerken met de juiste experts op het juiste moment.

Philips International is de jongste klant die bekendmaakte in zee te gaan met Lotus voor de levering van een complete kennismanagementoplossing. Eerder herstructureerde Philips al de messaging- en collaboration-infrastructuur met Lotus Notes en Domino, Sametime en QuickPlace. Lotus leverde ook de interne opleidingssoftware: de e-learning-oplossing LearningSpace.

Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowlegde management. Lotus richt zich met haar oplossingen op de kleine tot multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client- en server-, als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket van kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internetfunctionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie en van de Lotus Business Partners.

Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt zijn producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Algemeen telefoonnummer Lotus: 020 - 31 41 123.
Noot voor de redactie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie