Ondersteuning bij ontwikkeling voor Limburgse bedrijven

Datum nieuwsfeit: 17-01-2001

-Submit
Syntens: integrale productontwikkeling van belang voor innovatie in bedrijven

Met bijna f 400.000,- (ruim  180.000,-) subsidie van de Provincie Limburg gaat Syntens, innovatienetwerk voor ondernemers, in de komende 2½ jaar bedrijven ondersteunen bij hun product-ontwikkeling (170101).

Syntens doet dit door bedrijven te leren wat integrale productontwikkeling inhoudt en hoe je dat proces in de organisatie van het bedrijf kunt verankeren. Doel is uiteindelijk om 65 bedrijven concreet aan te zetten tot het ontwikkelen van nieuwe producten en te helpen bij die ontwikkeling.

Syntens, innovatienetwerk voor ondernemers, heeft door regelmatige contacten met het Limburgse midden- en kleinbedrijf geconstateerd, dat veel productiebedrijven in Limburg behoefte hebben aan ondersteuning bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Waar het volgens Syntens vaak aan schort is een aanpak die alle aspecten van het ontwikkelen van een nieuwe product systematisch in kaart brengt. Naast de puur technische kant van productontwikkeling (het 'vertalen' van een idee naar een prototype voor een nieuw product) is van meet af aan immers ook aandacht nodig voor de afzetmarkt en voor aspecten als de verwerking van reststoffen nadat het product is versleten. Syntens zal daarom in de komende 2½ jaar bedrijven projectmatig gaan ondersteunen en begeleiden bij hun productontwikkeling.

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Bibi Simons.