Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

MSN.nl stelt nieuw verkoopteam samen

Datum nieuwsfeit: 17-01-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Succesvol MSN.nl stelt nieuw verkoopteam samen

Schiphol-Rijk, 17 januari 2000 - De herpositionering die MSN wereldwijd in 2000 heeft doorgevoerd, blijkt zeer succesvol te zijn. MSN.com is nu de meest favoriete Internet portal van consumenten. Ook MSN.nl trekt snel steeds meer bezoekers. Mede op grond daarvan is besloten om met ingang van dit jaar de on-line advertentieverkoop volledig in eigen hand te nemen. Daartoe is een verkoopteam samengesteld dat inmiddels volledig operationeel is. Ook is een marketing manager benoemd.

In 2000 is MSN wereldwijd zeer succesvol hergepositioneerd als dé centrale Internet-portal voor consumenten. Met meer dan 230 miljoen unieke bezoekers bleek MSN halverwege het jaar de grootste Internetbestemming voor consumenten te zijn geworden. In Nederland trekt MSN inmiddels meer dan 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand. MSN Hotmail telt in Nederland 1,6 miljoen gebruikers. Volgens onafhankelijke gegevens (Nielsen) is MSN.nl de op twee na best bezochte Internet-portal van Nederland.

Tot eind 2000 had MSN.nl de online advertentieverkoop uitbesteed aan Medianet. Door ontwikkelingen in de markt ontstaat echter een ander type overeenkomsten met adverteerders, die veel beter in eigen huis kunnen worden gesloten. Bestond het online adverteren eerst voornamelijk uit het verkopen van banners, stamps en buttons, nu is er toenemend belangstelling voor een integratie van content en advertising/commercie. Die integratie vereist een nauwe directe samenwerking met de overige disciplines binnen MSN (business development, content verantwoordelijke en marketing). Besloten werd daarom een eigen MSN-verkoopteam te vormen dat meer mogelijkheden biedt aan en kan realiseren voor adverteerders die hun campagnes willen ondersteunen met online adverteren.

Daarnaast kan dit verkoopteam ook optimaal functioneren als ambassadeur van MSN, én van Microsoft. Zo is het doorlopend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, kan het heel goed uitleggen hoe de verhouding tussen MSN en Microsoft ligt en wat de MSN-strategie op de korte en langere termijn is. Adverteerders hebben voor hun beeldvorming behoefte aan die informatie. Dit geldt niet alleen voor MSN.nl, maar voor het gehele MSN-netwerk wereldwijd.

Het gevormde MSN.nl-verkoopteam bestaat uit: salesmanager Rob Molenaar (hiervoor hoofd accountgroep cultuur/opiniebladen bij de Weekbladpers); sales executive Suzanne Benders (hiervoor als interactive manager verantwoordelijk voor het starten van Internet-projecten binnen Nutricia Nederland) en junior sales executive Pieter Meijers (tot eind 2000 trainee bij de Small Business Divisie van Microsoft). Zij zijn samen met Ernest Aberson - sinds een half jaar in dienst van MSN.nl als Business Development manager - verantwoordelijk voor de online advertising en business development van MSN.nl. Annebelle van der Kloet heeft bij MSN.nl de functie van marketing manager op haar genomen. Hiervoor was zij 3,5 jaar marketing communicatie manager bij Microsoft.

Aan het begin van het voorjaar 2001 zal het nieuwe verkoopteam MSN Mediacentre introduceren. Dit wordt een one stop shop voor alle advertentiemogelijkheden op MSN.nl ten behoeve van adverteerders en media inkoopbureaus. Bij MSN Mediacentre zullen zij alle informatie kunnen vinden over de mogelijkheden voor online adverteren, compleet met de bijbehorende tarieven. Ook kunnen zij dan online offertes opvragen.

Over MSN en MSN.NL
MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 201 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 2,25 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers. Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem; MSN Zoeken, de veelgebruikte zoekmachine, en de populaire instant messaging-dienst MSN Messenger Service. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Marguérite van der Heyden, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie