Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Spoorvernieuwingswerkzaamheden tussen Brussel en Leuven

Datum nieuwsfeit: 18-01-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
NMBS

Datum: 16/01/01

Spoorvernieuwingswerkzaamheden tussen Brussel en Leuven

Tijdens de tweede helft van januari worden er nachtwerken uitgevoerd aan de brug van de Guldendelle in Kortenberg. De brug en de landhoofden worden op dat moment afgebroken. Na de afbraak wordt op dezelfde plaats een nieuwe brug opgebouwd. Deze werken worden vermoedelijk afgerond in augustus 2001.

Het landbouwverkeer kan in tussentijd omrijden via de brug van de Erpsestraat en de Walenstraat. Ook het werfverkeer maakt van deze brug gebruik. De brug van de Erpsestraat wordt evenwel nog niet opengesteld voor voetgangers, fietsers of autoverkeer. Deze indienststelling is gepland na het bouwverlof 2001.

In de gemeente Zaventem wordt vanaf maandag 29 januari 2001 gewerkt aan de oude voetgangerstunnel. Een gedeelte van de tunnel wordt afgebroken en vernieuwd. Deze werken zullen vermoedelijk duren tot eind april 2001.Gedurende deze periode is de doorgang voor reizigers herleid tot de halve breedte van de tunnel.

Op donderdag 18 januari 2001 starten de rioleringswerken in de Bijlokstraat in Herent. Om deze werken vlot te laten verlopen en de veiligheid te verzekeren, wordt de weg gedurende één maand afgesloten voor voetgangers en fietsers. Indien de weersomstandigheden gunstig zijn, kan de Bijlokstraat heraangelegd en terug worden gebruikt in de tweede helft van de maand februari.

Tijdens de nachten van 29 januari tot 9 februari 2001 verlengt de NMBS de beide perrons aan het station van Erps-Kwerps. Dit is noodzakelijk omdat een gedeelte van de bestaande perrons zal worden ingenomen door de bouwputten van de nieuwe onderdoorgang voor fietsers en voetgangers.

De werken aan het perron gebeuren 's nachts om het treinverkeer niet te hinderen en de veiligheid van de werknemers te verzekeren.

De parkeerzones voor voertuigen en fietsers aan beide kanten van het station blijven behouden. Bijkomend worden nieuwe (voorlopige) betonnen voetpaden aangelegd om de toegang tot de perrons te verbeteren. Reizigers kunnen ook nog steeds gebruik maken van de bestaande trappen aan de brug van de Kouterstraat. Deze brug blijft in gebruik voor alle verkeer.

© 2000 NMBS

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie