Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Sapenda Publishing start gratis wekelijkse cartoon

Datum nieuwsfeit: 19-01-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Newconomy
Zoek soortgelijke berichten
Newconomy

Sapenda Publishing start gratis wekelijkse cartoon (19-01-2001)

Amsterdam, 19 januari 2001 - Sapenda Publishing, digitale uitgeverij van e-mail newsletters en e-zines, gaat gratis de cartoon Richie Balls verzenden naar geïnteresseerden. De cartoon-figuur, die een komische en cynische visie geeft op de actualiteit, verschijnt wekelijks. Personen die zich inschrijven via www.sapenda.nl, krijgen de actuele cartoon in hun mailbox. Tot nu toe hebben al ruim 11.000 mensen zich ingeschreven om de cartoon te ontvangen.

Kees Zegers van Sapenda: "Uit lezersonderzoek onder de geabonneerden op onze gratis nieuwsbrief, bleek dat mensen behoefte hebben aan wat extra humor op de werkplek. De cartoonfiguur Richie Balls is een boekhouder met een cynische kijk op de wereld. Humoristisch en ongezouten, zonder écht grof te worden, geeft hij zijn mening. We verwachten veel van deze nieuwe titel van Sapenda Publishing. Met name door mond-tot-mond-reclame en cross-sampling via de andere Sapenda Publishing-titels verwachten we dat veel mensen de cartoon willen ontvangen. We zullen Richie Balls binnenkort voorstellen aan het grote publiek met een reclamecampagne via diverse mediakanalen."

De cartoons over Richie Balls worden getekend door Jan Dirk Barreveld, die bekendstaat om zijn spottende, scherpe humor met een hoog actualiteitsgehalte.

Sapenda Publishing
Sapenda Publishing is begonnen als uitgever van Sapenda.com, de krant per e-mail. Het bedrijf heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een volwassen digitale uitgeverij met een breed aanbod van titels. Het bedrijf haalt inkomsten uit affiliate deals, sponsoring , advertising en content syndication. Sapenda Publishing is een initiatief van Kees Zegers, ir. Sacha Prins en Jan Willem des Tombe. Eerder stonden Zegers en Prins aan de wieg van succesvolle Internet- ondernemingen als NU.nl, Businessnet.nl, Internet Pers Bureau (IPB) en Netdirect. Des Tombe was voorheen werkzaam als International Marketing Director van Benckiser, een beursgenoteerde onderneming in fast moving consumer goods.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie