Vakbonden en VNG gaan opnieuw onderhandelen over CAO-WSW

Datum nieuwsfeit: 19-01-2001
ABVAKABO FNV

Vakbonden en VNG gaan opnieuw onderhandelen over CAO-WSW (19 jan)

Vakbonden en VNG gaan opnieuw onderhandelen over CAO-WSW

De Vereniging Nederlandse Gemeenten heeft de vakbonden gevraagd opnieuw te onderhandelen over de CAO voor de Sociale Werkvoorziening (WSW).
Reden hiervoor is dat het onderhandelaarsakkoord dat eind november 2000 gesloten werd, niet gedragen wordt door de achterban van VNG. Belangrijkste struikelblok is de seniorenregeling, die volgens de VNG een onevenredige zware financiële belasting voor de SW-bedrijven zou inhouden. De leden van de vakbonden hadden al wèl ingestemd met het akkoord.

Na raadpleging van de leden heeft ABVAKABO FNV ingestemd opnieuw om de tafel te gaan met VNG. De verwachting is dat half februari opnieuw een onderhandelaarsakkoord bereikt kan worden die acceptabel is voor beide achterbannen.

De huidige CAO-WSW liep tot 1 december 2000 en geldt voor 90.000 werknemers.